PELASTAKAA HELSINGIN AINUTLAATUINEN MERENEDUSTA

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista PELASTAKAA HELSINGIN AINUTLAATUINEN MERENEDUSTA.

kaisa hakkarainen
helsinki

#1 vesiurheilukeskus säilytettävä kaavassa

02.12.2009 08:56

Osallistuin Hernesaaren täyttöä vastaavaan adressiin, koska kyllä totuuden nimissä laivoille ja koptereille on muitakin paikkoja. Erityisen huolestuttavalta vaikuttaa Pihlajasaaren ja Hernesaaren välisen, erittäin vilkkaan veneilyväylän kaventaminen.
Sen sijaan kannatan lämopimästi kaavassa olevaa vesiurheilukeskusta. Se on varmasti omiaan nostamaan suomalaisen kilpapurjehduksen kansainväliseen eliittiin. Myös suurten, kansainvälisten kilpailujen järjestäminen on aivan toista kunnon keskuksessa kuin yksittäisissä pikkuseuroissa.
Seurojen voimat yhdistämällä ja uutta keskusta hyödyntämällä tulos 1+1+1 on ehdottomasti enemmän kuin kolme.

Matti Julin

#2 Risteilijöiden sijoitus

02.12.2009 14:43

Vain harvassa kaupungissa suuret risteilyalukset pääsevät aivan kaupungin keskustaan kuten ne pääsevät Helsingissä.
Huonoimpana esimerkkinä voin mainita Rooman, jossa risteilijät ovat noin 1,5 tunnin ajomatkan päässä kaupungin keskustasta. Meiltä löytyy vaikka kuinka paljon vaihtoehtoisia satamapaikkoja (tarvetta muutamaksi viikoksi kesäaikana) joihin risteilijät voidaan sijoittaa silloin kun keskustan laiturit ovat täynnä. Nyt kun kauppakin on "hyytynyt" niin Vuosaaren satamassa lienee laituritilaa reilusti saatavilla ja sijainti aivan keskustan tuntumassa. Lisäksi suositut Porvoon retket helppo hoitaa sieltä käsin.
Nyt ei pidä tehdä suurta "virheinvestointia" joka tosin työllistää hetkellisesti mutta tuhoaa eteläisen Helsingin varsin totaalisesti. Arkkitehtien vaihtoehtoinen suunnitelma, jossa kaakkoon työntyvä laituri puuttuu, olisi siedettävä. Mieluummin vaihtoehto jossa ruuhka-ajan risteilijät sijoitetaan keskustan ulkopuolelle.
Henrik Tuisku
Nokia