Erityistukea tarvitsevien lasten oikeus oppimiseen turvattava!

Erityistukea tarvitsevien lasten oikeus oppimiseen turvattava! / Tiedotteet / Väliaikatietoa / Kommentit


Vieras

#1

04.04.2014 15:11

Hienoa!

Pidetään ääntä turuilla ja toreilla :-)


--Kimmo

Vieras

#2

04.04.2014 15:16

Kyllä niin tärkeä on saada avustaja lapselle joka oikeesti selviää / oppii / jaksaa oppia avustajan tukemana.
normi kasvu ja kehitys koulujen huoli

#3 ei edes luokka avustajia

04.04.2014 15:47

meillä oli 1-3lk dysfasia lapsi, erityisesti hojksattiin matikka, nyt tykkää 5lk normaalina kaksi vuotta, mut keskustelevat koululla josko erityisryhmään- koska ei muka pärjäisi ylä-astella. tytön tutkimuksissa ei älyllistä ei kromosomien eikä kielellisen kyvyn vuotta alenemaa enään! en käsitä tätä koulujen HUOLTA: että luokkakoot vain kaksikymmentä oppilasta, ja erkkaa kaikille erityisrakennuskessa kolmesti viikossa jos sitäkään, vaikka hojkks sanoo niin henk.koht.,
miten oppimisen erilaisuutta ei hyväksytä? miten päästiin itse yhdeksänkyt luvulle: että oli 31 oppilasta kuudennellekin luokalle f:ään asti, (-- jaa-a., ja ei mitään opittu?) viiden lapsen normi-perhe


Vieras

#4

04.04.2014 15:55

Hienoa!!! Olen laittanut jakoon tärkeän asian puolesta!

Vieras

#5

04.04.2014 16:17

Voimia kaikille autististen ja kehitysvammaisten lasten ja nuorten vanhemmille <3 Työssäni tuen ko. perheitä ja tiedän todellakin miten haastellista arki on perheessä! Pienillä paikkakunnilla lasten ja nuorten opettajana voi toimia usein myös ns. epäpäteviä opettajia, kuinka he voivat toimia jos avustajien määrää vähennetään! Eikä siitä selviä edes pätevä konkariopekaan. Autistinen oppilas tarvitsee koulunkäyntiinsä jatkuvan struktuurin ja ohjelman, joka tarkoittaa jatkuvaa aikuisen läsnäoloa ja ohjausta.

Vieras

#6

04.04.2014 17:55

Kiitos, Noora, aktiivisuudestasi! Oletko ollut yhteydessä Kynnys ry:hyn, MLL:oon tai Ruskeasuon erityiskouluun? Omalla janallani olen jakanut adressin.

Vieras

#7 Re: Toivon samaa! autististen lasten kanssa tarvitaan erityiskoulutettua työvoimaa.

04.04.2014 18:55


Vieras

#8

04.04.2014 19:03

Kiitos itsellesi.terveisin 1989 asti toiminut erityiskoulunkäyntiavustaja ja 7 v erityislapsen äiti :)

Vieras

#9

05.04.2014 06:38

Todella hienoa, että laitoit tämän alulle! Kiitos sinulle!