Auroran päivystys säilytettävä!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Auroran päivystys säilytettävä!.


Vieras

#226

05.06.2014 17:47

Tällaisia päätöksiä ei voi tehdä kuin sellainen ihminen, joka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Ihminen, jolla on työn tai esim. omaisen tai oman sairastumisen kautta kokemusta asiasta, ei tee tällaisia päätöksiä. Fiksu päätöksentekijä kuuntelee asiantuntijoita, niin palvelun käyttäjiä kuin tuottajia. Hyvä, että on löytynyt henkilö, joka on laittanut tämän adressin alulle.

Vieras

#227

05.06.2014 18:08

Todella tärkeä asia!!! Auroran päivystys on säilytettävä!
Voi voi

#228 Hangonkatu

05.06.2014 18:48

Päivystysten siirron yhteydessä ajetaan alas Hangonkadun ympärivuorokautinen vieroitus yksikkö.Katko sijaitsee kilometrin päässä Aurorasta Linnamäen kupeessa.
Viikkotasolla on hoitoonpyrkijöitä ollut n.60-70.
1.4.2014 suljettiin 11 paikkainen naisten oma vieroitusyksikkö.Nyt pihapiirissä on 29 paikkainen sekaosasto alkoholi-lääkevieroitus asiakkaille.
Pieni vastaanottopoliklinikka palvelee arkisin klo.08-15.Potilaita otetaan lähetteellä vkonloppisin ja iltaisin ad.klo.18.00.Suunnitelma on siirtää osasto 24 paikkaisena malmille.
Tavoitettavuus hieman heikkenee ja kustannustehokkaan poliklinikan tilalle tulee sitten osastolle mennessä lähetekäytäntö ja osaltaan malmin campuksen monipuoliset palvelut.
Katkolla on oma historiansa/työjako,kuten ennen Hesperian osastoilla ja psykiatrian päivystyksillä.Säästöt edellä toimitaan.

Vieras

#229

05.06.2014 19:14

Hyvä ettei possee enää roviolla polteta, jos sattuu nupissa viiraa!

Vieras

#230

05.06.2014 19:35

Auroran päivystys säilytettävä! Tuki monelle apua tarvitsevalle. Päivystys pelastaa ihmishenkiä.

Vieras

#231

05.06.2014 19:36

Asia on hyvin vakava,päättäjät viettämääm edesd yhden yön päiystävänä kotilääkärinä niin päätöstä kumottaisiin heti.Olen päiystänyt joten tiedän mikä
kaaos nyt siis on tulossa jos päätöstä ei kumota.

Vieras

#232

05.06.2014 19:59

En ole itse helsinkiläinen, mutta minulla on Helsingissä asuva tytär, joka on vuosien varrella tarvinnut näitä akuuttipäivystyspalveluita useasti. Minua huolestuttaa ajatus siitä, että niihin pääsemnen vaikeutuisi.
Vantaalla huonommin

#233 Auroran päivystyspoliklinikan siirtämisestä ei toimi

05.06.2014 20:57

Asuin aikaisemmin Helsingissä ja jouduin tuolloin turvautumaan Auroran päivystykseen. Auroran päivystyksestä minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Kuten täällä on jo useaan kertaan mainittu, Auroran päivystys on pelastanut usean ihmisen hengen ja auttanut palauttamaan monen ihmisen työkunnon.

Kokemuksen perusteella uskon, että normaalin päivytyksen kautta moni olisi jäänyt ilman apua. Enkä tarkoita, että lääkäreiden kyvyttömyyden takia, vaan siksi, että normaaliin päivystykseen meneminen mielenterveysongelmien kanssa on huomattavasti isompi kynnys. Tiedän tämän, koska asun nykyään Vantaalla ja olen joutunut masennukseni takia menemään Peijaksen päivystykseen. Siellä avun saaminen on huomattavasti haastavampaa ja kynnys hakea apua tämän takia erittäin paljon korkeampi.

Toivottavasti päättäjät todella tajuavat huomioida tämän.
Varma

#234 No mutta

05.06.2014 21:11

Kun tää on vaan adressi, ei nää mihinkään etene. Tehkää kansalaisaloite, kerätkää nimet siihen ja toimittakaa se roskasakille eduskuntaan.

Vieras

#235

05.06.2014 21:11

säästöpolitiikka menee vähän liian pitkälle, vaikea uskoa että lääkärit hyväksyvät tällaista sairaiden kustannuksella. Tekis mieli kirjoittaa jotain todella ikävää, mutta en viitsi.

Vieras

#236

06.06.2014 06:44

Hieno juttu!!!

Vieras

#237

06.06.2014 07:18

sairaalan päivystys on tärkeä kaikille ihmisille.

Vieras

#238

06.06.2014 08:55

Tämä on jo uskomatonta, ei kaikista palveluista voi
vähentää, varsinkaan näin tärkeästä. Ei uskoisi Suomea ihan heti hyvinvointivaltioksi, kun esim lastensairaalan rakentamista varten pitää järjestää kansalaiskeräys, ja nyt tämä aurora huh huh

Vieras

#239

06.06.2014 09:51

Nuorten syrjäytyminen on yhteiskuntakehityksen suurimpia riskejä.
Välittömällä ja ammattitaitoisella avulla voidaan nuorta tehokkaasti tukea itsenäisen elämän alkuun hyvinvointivaltion perusperiaatteiden mukaisesti.
Hyöty yhtreiskunnalle kustannuksiin nähden on moninkertainen.

Vieras

#240

06.06.2014 21:33

Olen itse ollut saattamassa lähiomaistani hakemaan hoitoa sekä Helsingin puolella Auroraan että Vantaalla, joista jälkimmäisessä kyseessä oli terveyskeskusjonottaminen (tuolloin noin 4-5 tuntia). Viimeksimainittu ei olisi missään tapauksessa, missään tilanteessa, onnistunut siinä psyykkisessä tilassa olevalta ihmiseltä yksinään. Yhden saattajan kanssakin olisi ollut epävarmaa, pysyykö asianomainen paikalla saattajan käydessä wc:ssä tai hakemassa juotavaa tai ruokaa odotusaikana. Meitä oli siis - jotenkin ennakoidusti -siellä kaksi ja tämä sama useamman tunnin jonottamiskuvio toistui samalla lailla toisessakin akuuttitilanteessa. Myöskään apua, eli suoraa hoitoa ei toisella kertaa tullut huolimatta siitä, että omaiseni oli tuolloin hyvin harhainen ja oli esim. heilunut rappukäytävässä kuviteltujen vainoajiensa perässä teräaseen kanssa. Millä ihmeellä asiantuntijapäättäjä (tai asiantuntijoihin päätöksissään nojaava päättäjä) voi uskoa 4-5 tuntia kärsivällistä jonottamista vaativan vastaanottomuodon ylipäätään toimivan tällaisten sairauksien ollessa kyseessä????!!!! En ole käsittänyt Vantaan puolen toimintaa aiemmin, enkä ymmärrä, miksi Helsinkiin ollaan ajamassa samaa!

Vieras

#241

07.06.2014 06:05

Eikö tämän katajaisen kansan päättäjät ikinä opi mistään. Jos ihminen ei tunne historiaansa, ei tulevaisuudella ole jalansijaa. Auroran päivystystä Ei saa lakkauttaa.

Vieras

#242 Käykää allekirjoittamassa myös kuntalaisaloite!

07.06.2014 15:21


Vieras

#243

07.06.2014 22:48

Hyvät sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsenet + muut päättäjät! Menkää itse joskus (ja pitemmäksi aikaa kuin varttitunniksi!) seuraamaan Auroran sekä Malmin ja Haartmanin päivystysten toimintaa:millaiset ihmiset(potilaat)sinne tulevat, mitä he tarvitsevat, miten siellä tehdään työtä. Kuvitelkaa vielä itsenne suurissa vaikeuksissa olevaksi ihmiseksi,jolle psyykkinen turvallisuus ja KUULLUKSI tuleminen ovat kaikkein tärkeintä. Tehkää johtopäätökset:mikä on inhimillistä!

Vieras

#244

08.06.2014 06:22

Auroran päivystys monelle pelastus!
Sitä ei todellakaan tule lopettaa saatika yhdistää somaattisen puolen päivystykseen.
Itse 2 kertaa päivystyksessä ollut ja siitä osastolle lähtenyt.
Ilman Auroraa,ei olisi varmaan enää minua.
Ihan huippu paikka.Osaavat lääkärit ja hoitajat!

Vieras

#245 Jokeri

08.06.2014 15:13

Kuten, jo aiemmin sanoin, en ota puolesta tai vastaan kantaa tähän siirtoon.
Mutta, korostan edelleen, että mielenterveyspotilaat hyötyisivät siitä, että Heidän somaattinen Status arvioitaisiin systemaattisesti.
Koska, me kaikki tiedämme, että mt- ja päihdepotilailla on juuri tuota somaattista sairastavuutta (ja kuolleisuutta) merkittävästi enemmän ja nuorempana kuin muilla.
Näin ollen Heidän somaattisen statustuksen tarkastamiseen osana kokonaishoitoa olisi perusteltua paneutua.



Vieras

#246

09.06.2014 05:29

Ehdottomasti Auroran päivystys pitää säilyttää. Psyykkisesti sairaat tarvirtsevat avun nopeasti ja Aurorassa on kokenut ja pätevä henkilökunta. Mielestäni psyykkisesti sairaat eivät kuulu somaattiselle puolelle.

Vieras

#247

09.06.2014 08:22

Psykiatriseen päivystykseen lähdetään tyypillisesti silloin, kun henkilö on psykoottinen tai muutoin kärsii todella vaikeista oireista. On todella vastuutonta kaikkien kannalta ohjata psykoottiset tai muuten erittäin vaikeassa tilanteessa olevat ihmiset jonottamaan somaattisen puolen päivystykseen. Erittäin todennäköisesti myös henkilökunta tulee protestoimaan tätä vastaan, jos hanke todella toteutetaan, koska somaattisen puolen päivystäjät joutuvat jo nyt kohtaamaan vaarallisia tilanteita työssään ja tällaisen muutoksen myötä ne vain lisääntyvät. Vietäisiinkö myös M1-lähetteellä eli tahdosta riippumattomaan hoitoon tulevat, ympäristölleen potentiaalisesti vaaralliset ihmiset somaattiseen päivystykseen? Miten heidät on tarkoitus pitää paikallaan jonoissa, kun nytkin heitä viedään Auroraan poliisisaattueessa?

Tätä asiaa valmistelleet virkamiehet ja päättäjät eivät todellakaan ymmärrä yhtään, millaisen asian kanssa ovat tekemisissä, muutoin mitään näin tyhmää ei voitaisi esittää. Mielenterveyspotilaan läheisenä ja toisaalta kahden pikkulapsen äitinä voin sanoa, että sekä mielenterveysongelmista kärsivien että somaattisten sairauksien takia päivystykseen tulevien kannalta tällainen muutos olisi katastrofaalinen.

Mitä tulee leimautumiseen, niin Aurorassa on paikalla vain muita mielenterveysongelmista kärsiviä. Näin ollen sinne meneminen ei todellakaan stigmatisoi, sen sijaan on ikävää, jos työkaverit/naapurit/muut tuttavat sattuvat jonottamaan flunssan takia päivystykseen samaan aikaan kun itse on psykoosissa.

Vieras

#248 Re: Jokeri

09.06.2014 08:26

#245: - Jokeri

Somaattisten sairauksien tarkastaminen on rutiininomainen osa psykiatrista hoitoa. Siitä lähdetään aina liikkeelle. Psykiatrit ovat lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet mielenterveysongelmiin. Siksi he aina aloittavat tarkistamalla, voiko taustalla olla somaattinen ongelma. Kehtaan väittää, että psykiatri osaa paremmin arvioida mielenterveyspotilaan terveydentilaa kokonaisuutena kuin somaattisen puolen päivystäjä, joka hoitaa samalla vuorolla kaikkea mahdollista korvatulehduksesta murtumiin.


Vieras

#249

09.06.2014 12:56

Itse nähnyt läheisen hyvän hoidon Aurorassa ja miten sinne on helppo itsekin potilaan mennä ja kaikki hoito yhdessä paikassa. Ja siellähän juuri potilas ei leimaudu kun psykiatrian alan ihmisten ympäröimänä vaan Haartmanin sairaalassa.
Ja Hannu Juvosen kommenti HS tänään, että´yhdistetään psykiatrinen ja somaattinen puoli´outo, suurimmalla osalla potilaista psykiatrisia ongelmia.

Vieras

#250

09.06.2014 13:14

Uskomatonta, ettei ole ymmärtämystä psykiatrisen ensiavun erityisluonteesta! Uskomatonta, että uudistuskiihkoiset päättäjät lakkauttavat kaiken mielenterveyshoidon, mikä toimii hyvin ja mihin käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä!