Auroran päivystys säilytettävä!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Linkkiin edellä...
Onko ihmisarvo millä mitattavissa?
Joku raja
Muistatteko ns. Tornion mallin, josta on erittäin hyviä kokemuksia mielenterveyspotilaiden hoidossa? Torniossa hoidon periaatteisiin kuuluvat mm. matala kynnys hoitoon hakeutumiselle ja nopea hoidon aloittaminen. On mielenterveyspotilaiden ja samalla kaikkien kaupunkilaisten turvallisuuden vaarantamista jättää päivystykseen hakeutuvat potilaat somaattiselle puolelle odottamaan. Miten voi verrata vakavasti loukkaantuneen potilaan ja itsemurha-alttiin potilaan akuuttia hoidontarvetta? Kumpikin tarvitsee välittömän avun, mutta toteutuisiko se somaattisella puolella ja toteutuisiko se parhaalla ammattitaidolla?
tärkeä juttu
This comment has been removed by the person who wrote it.
Päätöksen takana olevat henkilöt Juvosen lisäksi.
Tekijät julkisuuteen
Re: Päätöksen takana olevat henkilöt Juvosen lisäksi.
#37: - Päätöksen takana olevat henkilöt Juvosen lisäksi.
Kummasti vaan aina H Juvosen nimi putkahtaa esiin kun on kyse jonkin paikan lakkauttamisesta...
Psykiatriseen osastohoitoon siirtymiseen käytetään kuljetusresursseja, siirtymisten oltava myös turvallisia.
Monta kertaa siellä itsekin käynyt
Ekaksi kommentoin tuota sairaanhoidon tai lääkärikunnan tasoa, jompi kumpi, ensimmäisen itsemurhayritykseni jälkeen olin sairaalassa jonne psykiatri tuli aamulla tapaamaan. Kävin muutaman viikon välein vieressäni olevassa sairaalassa Esan vastaanotolla jossa kävi silloin tällöin. Hänellä oli yhden hoitajan mukaan sellainen positiivinen tapa että "kaappasi" asiakkaita omikseen eli ne jotka apua tarvitsivat saivat sitä suoraan häneltä eivätkä joutuneet mihinkään jonoon. Oli ainakin silloin Auroran sairaalan apulaisylilääkäri.
Auroran sairaalassa kävin muutaman kerran (korjaus, päivystyksessä), positiiviset mielikuvat. Ja nimenomaan, sieltä ei karata.
Nykyisin olen 44-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeellä, onneksi olin ollut edelliset 5 vuotta hyväpalkkaisissa töissä ettei niistä tulisi vielä lisäksi päänvaivaa.
Ehdottomasti ei lopetukselle.
Sinällään ei ole Haartmanin sairaalaakaan vastaan mitään mutta tilapuute siinäkin sairaalassa on varmasti eikä asianmukaisia tiloja, jos joutuu odottelemaan pitkään niin saattaisi tulla sellainen tunne että voisi kävellä pois. Haartmanin sairaalassa olin viikon ja siitä melken viikon koomassa, pahoinpitelyn jälkeen.
http://www.hel.fi/hki/sote/fi/P__t_ksenteko/J_senet
Lautakunta kokoontuu seuraavan kerran 3. kesäkuuta.
Re: Kuntalaisaloite
Mun mielestä olisi. Tietenkin, jos joku vie tämän adressin eteenpäin niin varmaan yhtä tehokas....
Helsingin sotelautakunnan puhjoht...
Löytyy yhteystiedot mm facesta... Kannattaa tiedustella asiasta häneltä...:)...
| This discussion has been closed. |
Leikkauksista
Kuuleman mukaan mielialahäiriölinjalta leikataan myös 10 potilaspaikkaa ja psykoosilinjalta 30 potilaspaikkaa päivystyksen muutosten lisäksi.
Psykiatristen potilaiden hoito siirtyy jatkuvasti heikommille kantimille!
Kuinka lyhyt on muistimme, kun vajaa 20 sitten leikkauksia tehdessä avohoitoon ei lisätty panoksia lupauksista huolimatta ja ihmiset voivat todella huonosti. Avohoitoon ei olla nytkään lisäämässä resursseja, joten kipeät olkoot kotonaan kärsimässä.