Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan
Ota yhteyttä adressin tekijään
Leipäjonoon seuraavaksi?
Mies on työtön, lapsi opiskelee ja elämme kaikki sairaanhoitajan päiväpalkalla! Kissa ja koirakin tarvitsee ruokaa!
Hallitus tekemässä Suomesta diktaattorivaltiota
MInä olen saiirauden vuoksi joutunut eläkkeelle nuorempana. ASumistuen leikkaus pienestä kevennyksestä huolimatta ei minun tilannetta paranna. Asun esteettömässä tilavassa kaksiossa josta en voi lähteä, vuokra on veden kanssa noin 620e. Tuo 30 prosentin lievennyksen jälkeenkin tulot vähenee 150e ja joudun loppuelämän hakemaan toimeentulotuke ja kun tuki menee kelalle joutuu asioimaan niin että perustoimeentulotuki haetaan kelalta ja harkinnanvarainen sosiaalitoimistosta- Hirveä rumba sairaille ja vammaisille.
Allekirjoitin tämän adressin siksi kun en voi hyväksyä sitä että hoitoalan henkilöstö ja muut vuorotyöntekijät jotka tekevät työnsä epäinhimillisinä aikoina kuten yöllä ja joutuvat esim laitoksissa vastaamaan yksin koko osastosta. Kaiken lisäksi hoitajakiintiöitä vähennetään.
On käsittämätöntä että Sipilä, Stubb ja heikko Soini leikkaavat juuri vuorotyöläisten lisiä jotka sen todella ansaitsevat tehdessään raskasta vastuullista työtä ja pitävät esim sairaanhoidon, turvallisuuden, ja tuotannon pyörimässä. On niin helppoa esim. tulla päivystykseen vaikkapa sunnuntaina, lääkäri kirjoittaa reseptin jonka kanssa apteekin kautta kotiin, mutta hoitohenkilökunta jatkaa uurastamistaan kunnes vuoro on täyttynyt ja rättiväsyneenä nukkumaan odottaen jo seuraavaa työrupeamaa.
Hallitus ei arvosta työntekijöitä lainkaan, heille he ovt vain työkoneita, mahdollisimman paljon työtä minimikustannuksilla on heidän tunnuslauseensa.
SAma pätee hoidettaviin, etenkin pitkäaikaissairaisiin ja vanhuksiin. Mahdollisimman vähän hoitoa mahdolliisimman halvalla ja pienimmällä henkilöstömäärällä, juuri ja juuri hengissä pitäen, puhtaudesta ja hygieniasta minimaalisesti huolehtien, lääkkeet ja ravinnon pöydälle kantaen vaan ei potilaalle kiireen tai ammattitaidon puuttumisen vuoksi antaen. Tällä hallituksen ohjaus mentaliteetilla laitospotilaiden kierto laitoksesta hautaan saadaan nopeutumaan
Samasta syystä eläkeläisten asumistuen leikkausta ei kokonaan poistettu.
Suomi on luisumassa hyvää vauhtia kohti diktatuuria. Sen vuoksi on tehtävä kaikkensa, jos tämä pakottamispolitiikka onnistuu, seuraa lisää pakottamisia, kierre on loputon
Minun mielestä eläkeläisten asumistuen leikkaus on peruttava kokonaan. Samoin työntekijöihin kohdistuneet kaikki leikkaukset , lomien vähennykset ja sairauslomamaksujen leikkaukset on peruttava.
Re:
Juurikin näin ja itsekkin olen tähän ryhmään kuuluva. Ammattitaidosta jonka tarjoamme kansan käyttöön, tulee saada myös korvaus ja se on arvostamista. Monta henkeä on tullut pelastettua sillä ammattitaidolla ja ne on niitä asioita jopa, millä ei ole hintaa ja toisaalta tuodaan verorahoja tähän maahan, jos työssäkäyvä ihminen toipuu työhönsä takaisin.
En hyväksy hallituksen esittämää pakottavaa lainsäädäntöä missään olosuhteessa.
Työ on rankkaa. Henkisesti ja fyysisesti. Joka päivä. 24/7. Oli arki tai pyhä.
Koen Sipilän pakotteet järkyttävän loukkaavina ja epäoikeudenmukaisina. Koen sen loukkaavana ammattiani kohtaan. Ja koen ettei työni saa ansaitsemaansa arvostusta.
Re:
Hoitoalan palkat ovat muutenkin pienet, on törkeää tehdä niistä vielä pienemmät! Ennen vaaleja puhuttiin palkkakuilujen tasoittamisesta - näikö se tehdään, että pienennetään palkkaa vähän tienaavilta? Köyhät kyykkyyn vaan.
Hoitoalalla ei myöskään voi valita tekeekö viikonloppuna, iltaisin, öisin tai pyhinä töitä, ja kyllä itse näen lisien olevan todellakin korvaus siitä, että pahimmillaan ei näe perhettään kuin tunnin pari illalla yövuorojen aikaan - kun yövuorolaisen on pakko myös nukkua kunnolla! Saati muut harrastukset, itse olen jättänyt kaikki aikaan sidotut harrastukset kokonaan pois, ei onnistu 3-vuorotyössä.
Miksei säästämistä voi aloittaa vaikkapa Kreikasta? Ja onko oikeasti ihan totta, että pakolainen saa ja tarvitsee tukien ja vaatteiden, asunnon ym lisäksi vielä lähes saman rahan kuin mitä me töissä käyvät saadaan? Entäs ne Suomen työttömät, jotka ovat Kelan peruspäivärahalla? Tai opiskelijat?
Kyllä kansanedustajien ja muiden paljon tienaavien pitäisi itse osallistua talkoisiin, jättäkää pienituloiset rauhaan ja ottakaa rikkailta!
| This discussion has been closed. |