kansanedustajien palkan pienennys !!!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re: Re:
#30: Joku raja siinäkin suunnassa - Re:
Näillä entisillä alushousumalleilla sun muilla naamannäyttäjillä misukoilla ja julkkuäijien akoilla, joita sinne pääsee pilvinpimein, niin v---sti sitä koulutusta onkin!!!!
Re: Re: Re:
Mikset itse ryhdy kansanedusjaksi, kun siihen ei edes tarvita mitään koulutusta?
Re:
Ja he kummiskin on kansanedustajia! Meidän puolestapuhujia, suunnan näyttäjiä! Heidän olisi pitänyt ensimmäisenä leikkaa itseltään. Helppo se on puhua, että " nää säästöt meidän palkoista olisi niin pienet, että se häviäisi valtavirtaan". Niin ne häviää meiltäkin. siellä ei kukaan edusta kansaa. Taida kauhean monella olla kokemusta, kädestä suuhun elämisestä.
pajon piennempi.
Re:
Kansanedustajia riittäisi 100 kpl. Kyllä silläkin saataisiin päättömiä päätöksiä tehtyä. Mutta asiaan...., k-edustajien palkat 5000€ ja kulukorvaukset ym edustusedut pois! Kyllä tuolla palkalla voi maksaa matkansa/ruokansa ja asuntonsa. K-edustajien eläkkeet pois jos ei ole edustanut 20v putkeen. Hallituksessa olevilta kansanedustajan palkkiot pois. Erityisavustajia vähennettävä/ kansanedustaja.
Näyttäköön Arkadianmäki mallia, miten hyväosaiset luopuvat palkoistaan koko toimikaudekseen. Kesä- ja muut lomat myös 30 vrk/v.
Jos minun bruttopalkkani on n. 1850 ja siitä jäisi ilman lisiä n. 1300 euroa käteen, jolla maksaisin asuntoani ym. menot niin voisin sanoa, että tiukaksi menee. Tarvitsen työssäni myös autoa, jotenka mistä päästä alkaisinkaan vähentämään hyvinvointiani. Asumismenot ovat omassa asunnossa vähemmän kuin vuokra-asunnossa, jotenka asunnon myyminen ei helpottaisi. Auton myyminen voisi aiheuttaa, että olisin ensimmäisten lähtevien listalla yksityisestä sosiaalipuolen firmasta. Firmalla useampi toimipiste ja etuna siirtyminen paikasta toiseen ja hoitotarvikkeiden haku on pystyttävä suoriutumaan. Nuoret aikuiseniki tarvitsevat apua alle 500 euron äitiyspäiväraha ei ole suuri ja leikkauksethan jo kohdistuivat heihin useammalla vähennyksellä. Hyvänä kuukautena palkkasta ja lisistä jää käteen n. 1700 - 1800 euroa. Vanha sananlasku sanoo, että "mitä isot edessä niin pienet perässä" . Neljän lapsen äitinä olen tottunut laittamaan itseni viimeiseksi hankinnoissa. Nyt haluaisin nauttia ja itseänikin hemmotella.
Tulosvastuullisuus teillekkin, palkkaa reilusti pois kun olette maan talouden päästäneen kuralle.
Re: Re: hianoja ajatuksia
#133: tyhymä - Re: hianoja ajatuksia
Mutta maa ei ole firma. Vaikka kansanedustajien palkan vähennys sinänsä on kuin pisara valtameressä (muutama miljoona euroa sinne tai tänne ei paljoa kansantaloudessa vaikuta), verraten kovilla palkoilla ja erityisesti niiden korottamisella kun muualta supistetaan on valtava [negatiivinen] PR-vaikutus. Eduskunta voisi osoittaa solidaarisuutta – vaikka eivät tiputtaisi palkkojaan kuin €500/hlö/kk korottamisen asemesta, se näyttäisi hyvin erilaiselta kansalaisten silmissä.
Kansanedustajan saavta päivärahat ?Muut edut mitä työntekijät!
MATKAKUSTANNUKSET KASS AKORVATAAN. HEILLÄ ON PALJON ETUJA JOITA TAVAN KANSALASILLA EI OLE.
HEIDÄN KAIKKI PItÄÄ OSALLISTUA MYÖS TALKOISIIN. EDELLISET AHLLITUKSET OVAT SAANEET MEIDÄT TÄHÄN TLAAN.JOTEN KAIKKI ON OSALISTUAkANS AJOUTUU MYÖS OSALLISTUA VAIKKA EI HEISÄN SYY EDES OLE. OLEMME VUSIA TEHNEET JO SU LYHYEMPÄÄ PÄIVÄÄ KUN ARKENA. ENEMPÄÄEI VOI TEHDÄ. tE TEETTE KESKITULOISISTA KÖYHIÄ. SUOMI EI NÄISTÄ PÄÄTÖKSIS TÄNOUSE. V. 1992 TEHTIIN KOVAT SÄÄSTÖT. OLI ITSE 4 VIIKKOA PALKATTOMALLA VAPAALLA. TOISET LUOPUVAT LOMARAHOSITA. ITSE EN VOINUT LUOPUA.KOSKA OLIN ALOITTANUT TYÖSUHTEEN VASTA,JOTEN LOMARAHOJA EI OLLUT TULOSSA. YHTEISKUNNAN HYVÄKSII ON TEHTY, JOTTA TAAS VOI PAKOLAISIA ELÄTETTÄVÄKSI S
UOMEEN.
| This discussion has been closed. |