Kantelu nuorisopsykiatrian hoidon puutteista
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kantelu nuorisopsykiatrian hoidon puutteista.
|
Vieras |
#122.02.2016 07:41Adressi kiinnitti huomioin juuri oikeisiin epäkohtiin lasten- ja nuorten psykiatrisessa " hoidossa". Terveydenhuollon olisi syytä ruveta ottamaan vastuu alaikäisten lasten- ja nuorten psykiatrisesta/neuropsykiatrisesta hoidosta eikä siirtää heitä lastenkoteihin/ lastensuojelun vastuulle, jossa ei ammatillista osaamista. |
|
| |
|
Vieras |
#222.02.2016 17:26Oman perheen kokemusten perusteella, juuri tällainen tilanne todellisuudessa on, vaikka sitä kuinka kaunisteltaisiin eri hoitotahojen toimesta. |
|
| |
|
Vieras |
#322.02.2016 17:57I would comment, but it would be a scathing indictment against everything from the ground right up to the University of Helsinki itself. And it would take a long time to write. |
|
| |
|
vierailija |
#423.02.2016 08:17Älkää jättäkö lapsia ja nuoria - ketään - psykiatrisiin "käsiin"! |
|
| |
|
Vieras |
#522.03.2016 08:44Mielestäni adressi on perusteltu asiallisesti ja olen huolissani samasta asiasta. |
|
| |
|
Vieras |
#621.04.2016 17:39Hyvä ja asiallinen sekä ennen kaikkea ajankohtainen kirjoitus. |
|
| |
|
Vieras |
#719.06.2017 19:59Ihan juuri näin meidänkin perhettä kohdeltiin, asiallinen adressi |
|
| |
|
Vieras |
#831.07.2017 06:22Voisiko tämän adressin laajentaa myös HUS:n ulkopuoliseen maailmaan. TAYSin alueelta on aivan samankaltaiset kokemukset. |
|
| |
![]() Anonyymi |
#903.09.2020 22:36Ehdotan myös kantelun laajentamista koko maanlaajuiseksi. Oysissa ihan samat haasteet lasten psykiatrisen kanssa. Lapseni sijoitettiin puoleksi vuodeksi, koska hän ei saanut apua nepsy ja kiusaamistrauman aiheuttamiin ongelmiin, vaan ongelmat maalailtiin kiintymyssuhdevaurioilla (kerran oli vahingossa jäänyt ilm. Lääkärin pohdintaa näkyviin Omakantaan, jonka satuin huomaamaan. Ääneenhän näitä ei sanota). Olen 10 vuotta sitten ensimmäisen kerran ottanut yhteyttä peneen ja pyytänyt apua äidinvaistoon ja lapsen haasteisiin vedoten, että lapselleni ei kaikki ole nyt Ok. Tämän maan lasten pahoinvointi tulee vain lisääntymään, koska erityisesti perheet, joilla ei ole resursseja (taloudellisia tai henkisiä) luovuttavat. Lapset ja nuoret eivät saa tarvitsemaansa apua riittävän ajoissa tai välttämättä koskaan. Tästä yhteiskunta maksaa kalliisti päihde- ja mielenterveydenhuoltona, sekä seuraavan sukupolven myötä mahdollisesti saman kierteen palveluiden osalta taas uudelleen. Sukupolvesta toiseen. |
|
| |
|
Sote |
#1005.09.2020 07:55Hyviä kannanottoja, mutta muutamiin kohtiin haluaisin kommentoida: mikäli lastensuojelun kentälle/sektorille halutaan psykiatrisia sairaanhoitajia, joka sinänsä vaikuttaa hyvälle idealle, on tämä muutos tapahduttava lastensuojelussa. Teidän tulisi muuttaa vakansseja niin että kaikki eivät olisi sosiaalialan ammattilaisia. Lisäksi adressissa todetaan että jotkut nuoret hyötyisivät maalaisjärjellä varustetuista keskusteluista, ja tämä auttaisi heitä. Mikäli asia on tällä tavoin hoidettavissa, ei tällöin tämän nuoren paikka missään nimessä ole raskaan erikoissairaanhoidon rattaissa, vaan silloinhan häntä on mahdollista auttaa sosiaalihuollon palveluilla. Eikö? Lisäksi, kohta: nuoren on saatava Sosiaalityöntekijän arvion mukaiset palvelut kunnan järjestämänä, jotakuinkin näin se meni... Sosiaalityöntekijä ei ole oikea ihminen tekemään psykiatrisen sairanhoidon arvioita. Hoidon tarpeen arvioinnin tekee Aina terveydenhuoltoalan ammattilainen. Itse näkisin tämän pitkäaikaisen ongelman, kenelle nuori kuuluu, lastensuojeluun vai psykiatriaan, tarvitsevan vahvaa rakentavaa keskustelua yli organisaatio ja sektorirajojen. Monialaisessa työskentelyssä on voimaa ja täytyy muistaa myös etteivät nämä palvelut sulje toisiaan pois, vaan työskentely rinnakkain on myös mahdollista. |
|
| |
|
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa.
Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman?
Muita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Tarjoamme ilmaisen sivutilan nettiadresseille. Käyttäjiemme luomiin adresseihin viitataan päivittäin tiedotusvälineissä, joten nettiadressi on tehokas väline, kun haluat saada asiallesi suuren yleisön ja päättäjien huomion.
