Kirjastojen puolesta
Ota yhteyttä adressin tekijään
Koska vanhempani olivat vähävaraisia maanviljelijöitä, he eivät olisi pystyneet maksamaan kirjastopalveluista tai hankkimaan aineistoja. Jopa opiskeluni olisi ollut selvästi vaikeampaa.
HEL: kirjastoauto
Helsingin kaupungilla on liikaa rahaa kirjastotoimelle, koska on varaa ylläpitää/käydä KIRJASTOAUTOLLA Katajanokalla, josta on hyvä ja lyhyt yhteys ratikalla esim. Rikhardinkadun kirjastoon tai Posti10. Ylipäätään Helsingissä ei tarvita kirjastoautoa, koska julkinen liikenne on hyvä.
Kirjastot turvattakoon ensimmäisinä.
Kirjastot ovat suomalaisen kirjallisuuden, lukemisen ja osaamisen selkäranka. Ilman tekstin lukutaitoa - ymmärtämistä, kokonaisuuksien hahmottamista, abstraktien asioiden tajuamista, vieraisiin näkökulmiin tutustumista - emme pärjää koulussa, työelämässä tai globaalissa kilpailussa. Miksi emme käytä suomalaisten lukuintoa hyödyksemme erottautumiseen? Millaisia olisimme ilman kirjastoja? Marginaalisen pieni joukko lukijoita ostaisi kirjoja - loput vain katsoisivat kuvia. Kirjastojen puolesta, tyhmistymistä vastaan!
Kirjastot ovat kulttuurin ja sivistyksen tukipilareita, minulle ne ovat vielä enemmän. Kirjasto on ollut minulle paikka, jonne voin mennä ja olla rauhassa. Kirjastossa en pelkää. Kun kotona tai koulussa oli vaikeaa, oli ihana mennä kirjastoon ja lukea tai vaan katsella kirjoja! Siitä tuli minulle kuin koti. Kirjasto on pitänyt minut kiinni tässä yhteiskunnassa, syrjäytymisen hetkillä minullakin on ollut paikka, kirjasto.
| This discussion has been closed. |