Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä
Ota yhteyttä adressin tekijään
Kuvatz
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: väärä
Huhuu
This comment has been removed by the site administration.
Reason for the removal: spam
vastalause tollaselle!
Toivon todella että tämän adressin kirjoittaja ei omista koiraa.
Re: Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista
#127: Koiran ehdoilla - Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista
Tota..jos ei saa käyttää samoja psykologisia menetelmiä koiriin kuin ihmisiin,kuinkas sitten noi ihmispsykologiasta poimitut termit joita vilisee tekstissä kuten nyt vaikka positiivinen vahvistaminen,"lähdettäisiin aggression syiden selvittämiseen.." Miten niitä termejä edes liitetään koiriin? Ja jos koira tekee pahaa,esim pureskelee tuolin jalkaa,katseletko ja odotat eli hyväksyt toiminnan niin kauan kunnes se jostain syystä sen mukavuuden lopettaa ja sitten palkkaat sen kun se tekee oikein eli sinun mielestä oikein...??Koirahan on jo aistinut ja huomannut läsnäolosi ja todennut että annat sen tehdä sitä mitä se parhaillaan tekee. Tämä siis alituiseen toitotukseen siitä että koiraa ei saa kieltää/rangaista esim edes torumalla vain palkata kun se tekee oikein. Muriseehan ja hyökkähän ne toistensa kimppuun kurmuuttamaan siitä mitä ne ei halua toistensa tekevän vaikka esim ottaa luuta,haistelemaan pyllyä jne. Ja siitä toinen koira sitten tietää mitä saa tehdä ja mitä ei.
Re:
mitäköhän luulisit kahden samanvahvuisen koiran tekevän tässä tilanteessa?? tai jos tollanen iso husky hyökkäis sun pikku puudelin päälle ni varmasti ihan rauhallisesti yrittäisit nameilla saada koiran pois oman koirasi kaulasta... buahhahhahhahhaaaa!!!
silmät auki
otan osaa. ja vaihtakaa adressin nimeks Timo Soini pois televisiosta ni mäkin allekirjotan
Voi iik!!
Ai kamala!
Niin koirat kuin ihmisetkin ovat yksilöitä ja erilaisia. Tästä yhtälöstä on lopputuloksena väistämättä tosiasia että toisille sopii paremmin toinen metodi kuin toiselle. Toisille taas joku metodi ei sovi lainkaan. Kaikki koirat eivät suinkaan ole koulutettavissa pelkästään nameilla ja leikeillä. Varsinkin mikäli koira on huonolla kasvatuksella onnistuttu "päästämään käsistä". Ja se on taivaan tosi! Myös se on fakta että kaikki eivät halua käyttää Cesarin metodeja! Eikä heidän tarvitsekaan kunhan valitsevat koiransa hieman tarkemmin. Miksi me ei voida antaa kunkin käyttää mitä metodia haluaa ja mikä toimii parhaiten?
Eniten minua tässä keskustelussa ihmetyttää se, että ruvetaan arvostelemaan asioita mistä ei olla kunnolla edes otettu selvää ja teilataan koko metodi ja mies siinä samassa. Cesarin metodit on monet ymmärtäneet täysin väärin. Sitäkään en ymmärrä miksi pitää haukkua ihmisiä ja heidän koulutusmetodejaan antamatta perusteluja ja puhumattakaan rakentavasta sävystä, varsinkin jos perustelut ovat virheellisiä. Haukutaan vielä koko metodi vaikka siinä on varmasti paljon positiivisuuteenkin liittyviä asioita. Tutustukaa hyvät ihmiset asiaan ja esittäkää sen jälkeen perusteltua faktaan perustuvaa ja rakentavaa kritiikkiä. Ei tässä tarvitse ketään lynkata. Mikäli haluaa esittää kritiikkiä se menee varmasti paljon paremmin perille mikäli tunteenpalo jätetään pois.
Tämän keskustelun yhteydessä on ollut keskustelua myös sähköpannan laillisuudesta. Itse en kannata laitetta, mutta tämä kuvastaa hyvin Cesarin vastustajien tapaa toimia. Ei oteta asioista selvää ennen kuin kritisoidaan. Cesarin vastustajat lähes poikkeuksetta sanovat että sähköpanta on Suomessa laiton. Näille henkilöille tahdon vastata, että ennenkuin lähdette haastamaan tätä(http://www.tassutarvike.fi/canicom-1500-koulutuspanta-p-3112.html) yritystä oikeuteen laittoman tavaran kauppaamisesta niin ottakaa selvää Evirasta ja maa- ja metsätalousministeriöstä mikä heidän kantansa asiaan on. Tutustukaa myös sähköpantakoulutukseen ja kokeilkaa sitä itseenne ennen kuin aloitatte keskustelun. Tässäkin asiassa on vuosien saatossa paljon muuttunut. Itse olen nähnyt sähköpantaa käytettävän ja kokeillut suurinta ko. koulutuksessa käytettyä tehoa omaan kaulaani. Voin kertoa että äidin tukkapöllyt olivat huomattavasti ikävämmän tuntuisia. voisin myös kuvitella että jos kaulassani olisi panta josta lähtisi naru joka on henkilön kädessä ja kävelisin narun päähän että se sattuisi myös huomattavasti enemmän. Koulutuksessa minkä näin saatiin koira kävelemään nätisti hihnassa sen sijaan että koira olisi seuraavat 6 elämänsä loppuvuotta vetänyt henkitorvi lytyssä ja henki koristen joka ulkoilulenkillä jokaiselle vastaantulevalle rähisten. Koulutuksessa painettiin nappia alle kymmenen kertaa, koira ei vikissyt, ei pelästynyt... Se kyllä rauhoittui ja kuunteli ohjaajaa, häntä heilui edelleen ja se nuuskutteli maata ja oli edelleen koira.
Nykyään on tietysti valjaat joilla voi nuo vetämisestä johtuvat henkitorvisairaudet ehkäistä, mutta sen räyhäämisen saa harvalta koiralta pois vaihtamalla sille valjaat. Siihen on tosin muitakin keinoja kuin sähköpanta. Namit on yksi, pallo on toinen, Cesarin metodi on kolmas, Pevi on neljäs jne. Ja kuten sanottua kaikkia koiria ei valitettavasti kouluteta namilla ja pallolla.
Kyllä Suomen laki aika tehokkaasti kieltää eläinrääkkäämisen. Jos halutaan kouluttaa koiria vain ns. positiivisilla menetelmillä niin meidän pitäisi kiinnittää erittäin suurta huomiota siihen millaisia koiria me jalostamme. Siinä pitäisikin sitten kääntyä Kennelliiton puoleen eikä haukkua Cesaria.
Älä valehtele
Re: Re: Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista
#584: - Re: Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista
Positiivinen vahvistaminen ei ole mikään ihmispsykologian termi. Sitä käytetään m.m. järjestelmä suunnittelussa insinööri aloilla. Jopa koneoppimisessa esiintyy positiivinen vahvistus. Ota ensin selvää mitä se tarkoittaa..
Re:
Voi turpa kiinni, pitele itte kiinni 50kg rottweileria joka yrittää juosta auton alle vetäen sut mukaansa... Älyhoi, jos on koiran, muiden ihmisten ja ittensä turvallisuudesta kyse, voi koiralla olla sähköpanta VÄLIAIKAISESTI JA PIENELLÄ TEHOLLA! Kukkahattu tädit taas liikkeellä..
Re:
Eli koiralle lisää herkkuja naamaan ni pysyy tyytyväisenä :)) Cesar varmaanki kuristaa koiria, ja toiseks, ne ei näytettäis tv:ssä ::DDDDD menkää ny piiloonne.
Re: Re:
Olen samaa mieltä kanssasi. Ja sulkahattu(nami)setienkin esitelmiä olen kuullut, mutta eipä niistä käytännön avuksi ole ollut. :)
Vai niin...
Kun puhutaan Cesarista ja hänen koulutusmetodeistaan ei yleensä huomioida sitä faktaa ettei Cesar kouluta koiria, vaan nimenomaan kuntouttaa niitä ja kouluttaa ihmisiä, eli auttaa ihmisiä ymmärtämään mitä on olla laumanjohtaja ja kuinka paljon se vaatii.
Ne jotka väittävät etteivät Cesarin menetelmät toimi, ei ole tajunnut että ohjelman alussa, vähän väliä ohjelmaa tulee teksi "älä kokeile ilman ammattilaisen apua" tms. Te vain teette asiat väärin.
Olen itse opiskellut eläinpsygologiaa ja olen myös vahvasti sitä mieltä että pelkän rankaisun käyttö ei ole suositeltavaa.. Mutta jos kyse on siitä, että kaikkia keinoja on kokeiltu ja seuraava vaihtoehto on lopetus niin mielummin käyttää rankaisua saadakseen koiran kunnolliseksi kuin vie lopetettavaksi.. Toisiin koiriin tehoaa lievemmät menetelmät kuin toisiin.
Se joka väittää Cesarin metodeita lainvastaisiksi ja tälläisiä adresseja tänne laatii niin voisi mielestäni katsoa peiliin ja miettiä sillä kyse ei ole muusta kuin kateudesta.. Haluaisin mielelläni nähdä kun tälläinen henkilö kouluttaa omilla positiivisillä palkkaus metodeilla pahasta ongelma koirasta yhteiskunta kelpoisen kurin alaisen ja onnelllisen koiran...
Re: Tarkennus adressiin
#8: Elsa Pohjalainen - Tarkennus adressiin
Cesar ei anna yleisiä ohjeita omistajille miten toimia sen sijaan jos itse asiasta ja ohjelmasta näin paljon tunnut tietävän luulisi sinun tietävän myös mikä teksti on kaikkien lukutaitoisten nähtävillä kun ohjelma alkaa!? ÄLÄ KÄYTÄ NÄITÄ METODEJA ILMAN AMMATTILAISEN APUA.... Siinä pitäisi tyhmemmänkin ihmisen tajuta olla käyttämättä...
Tyhmiä ihmisiä- ei voi kun ihmetellä..
Onneksi tuolla pyörivät nuo uusinnat ja niitä tulee muutama kerta päivässä!!
Katson ehdottomasti ne!!
Mitä väliä vaikka tuo ohjelma tuleekin???
Ei se tarkoita että muiden pitää matkia ;)
Eikä se tarkoita että jos sanotaan että se on eläinrääkkäystä että se on. Ihmisillä on niin monta mielipidettä kun koiraakin eli repikää siitä..
Minä allekirjoitan vain sen että ohjelman tulee jatkua ja Cesarin saada tehdä työtään missä hyvä!!!!!!! Menen varmasi katsomaan hartwalille showta!!!!
Hei haloo!!!
Perustetaan adressi...
| This discussion has been closed. |