Kotkan koulut
Ota yhteyttä adressin tekijään
TIUTISEN KOULUA EI SAA LOPETTAA!!!!
vaihtoehto
Re: vaihtoehto
#4: koulujen lopettamisia vuosia seurannut. - vaihtoehto
Adressin tarkoitus on tuoda esiin yleinenmielipide asiasta, ei esittää säästökohteita muualle.
Ihan järjellä ajatellen nämä koulut ovat toimineet normaalisti vuosikausia ja kuuluneet kaupungin budjettiin, eikä kukaan ole kyseenalaistanut niiden tärkeyttä tai olemassaoloa. Ensimmäisen kerran säästöesityksen tultua käsittelyyn hallitus torjui koulujen lakkautukset.
Budjetissa on myös sairaanhoito-, kiinteistö-, urheilu-, kulttuuri-, katu- jne. kulut, mitä nyt ikinä kaupungin budjetissa onkaan.
Säästökohteita varten on perustettu selvitysryhmä. Mielestäni selvitysryhmä on sitä varten, että se selvittää myös muut mahdolliset säästökohteet, eikä vain yhtä osa-aluetta.
Järkeäkö?
Vaihtoehtoja säästöille
On tämä väärin!
Koulujen lakkauttamisen jalkoihin suunnitelmassa jää koulurajojen muutos
..
-Harri
Re:
Kuka ostaa mistään asunnon pelkästään koulun takia? Jos ostaisi, kaikki asuisivat Kotkansaarella!
Re:
Tuntuu olevan hjankalaa vielakin. Muutos on hjuva, ja rjahaa saastyy itse opetukseen, minne ne äät ja ööt katosivat?
Minä. On kouluja vielä muuallakin kuin vain saarella? Ainakin hetken..
Re: TIUTISEN KOULUA EI SAA LOPETTAA!!!!
#2: 2lapsen äiti - TIUTISEN KOULUA EI SAA LOPETTAA!!!!
No eihän valtion suojeluksessa olevia kouluja ilman oikeudenpäätöstä lopeteta!
Re: Re: Jäppilän, Koivulan ja Tiutisen koulut!
#21: Jukka Sinivaara - Re: Jäppilän, Koivulan ja Tiutisen koulut!
Nämähän ovat meidän kehittämiskohteita! Eihän näitä lopeteta! Ensin valitetaan Tiutisen koulun saama Saaristoasian neuvottelunnan lausunto etunenässä. Sitten kuntavaaleihin mennään demokratialistalla!
Ennen oli aivan eri asia kulkea pitkiäkin matkoja kouluun. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet. Lapset ovat entistä varomattomampia liikenteessä vaikka kuinka saisivat liikenne valistusta. Liikenteessä on myös monia hulluja jotka eivät ymmärrä että lapset ovat vielä lapsia.
En myöskään ymmärrä mitä ideaa on näiden koulujen lakkauttamisessa, koska säästöä ne eivä todellakaan tuota, vaan päin vastoin lisää kuluja koska koulumatkoja eivät vanhemmat maksa, vaan kaupunki.
Vaikka Tiutinen ym. "pienet" paikat ovat tosiaan pieniä, mutta kyllä huomaa että monet lapsiperheet hakeutuvat alueille kuten Tiuska, Tavastila (onneksi ko. koulu ei ole lopetusuhan alla) ja myöhemmin näistä kaupunginosista tulee asuttuja ja nykyään tiuhaan asutut alueet jäävät vanhusten ja yksineläjien alueiksi.
Re: Re:
#15: Turha väistää väistämätöntä - Re:
kyllä monet perheelliset ajattelevat että onko lapsille mahdollinen koulu lähellä... Ei kotkansaari ole ainut paikka missä kuitenkin on koulu suht. lähellä
On karhulassakin rauhala ja otsola, tavastilassa on koulu, metsolassa jne. Kyllä perheelliset varmasti katsoo myös tämän yhtenä kriteerinä asuntoa ostaessa. Ei tietenkään perheet missä ei ole lapsia tai ne ovat jo isoja ja osaavat kulkea bussilla. Mutta nyt on kyse myös 1-3lk joiden ei meilestäni edes tarvitse vielä osata kulkea yksin bussilla.
Miksi koulut lakkautetaan?
Koulut säilyvät ja mikseivät lisäännykin, jos nuoria ja lapsia riittää. Tämäkin on tahtomisen ja tekemisen asia. Adressikin olisi paikallaan.
| This discussion has been closed. |
Olen ehdottomasti koulujen lopettamista vastaan. Etenkin Pekkasen Koulun lopettaminen on jo kulttuurihistoriallisesti häpeällistä. Ja toisekseen koulu ei ole remontin tarpeessa joten siitä saatavat vuosittaiset säästöt kaupungin budjetissa ovat olemattomat.
Ovatko Kotkalaispäättäjät mukana siinä arjessa johon heidän päätöksensä vaikuttavat. Kysymys on heille jotka ovat julkituoneet oman kantansa. Minä olen kahden lapsen vanhempi Kotkassa ja heidän tuleva koulunsa on Pekkasen Koulu.