Uutta kallista mopokortti uudistusta ei saa toteuttaa
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re: ...
Mutta entä toi kallistuminen? Jos samaan hintaan pystyy kai sen ajokokeenkin tehdä jos tosiaan vaan turvallisuudesta kysymys
This comment has been removed by the person who wrote it.
kannatan uudistusta varsinkin mopoautoille
esimerkki 2. Mopoauto jyräyttää oikealta kolmion takaa työautoni perään(takarenkaan kohdalle). väittää kovasti että tulee mulle kalliiksi tämä kolari kun on 15.000€ kulkine ihan sökönä. Mun syyksi meinasi kun en noudattanut tasa-arvoisissa risteyksissä käytettävää oikealta tulevia väistetään sääntöä. En kehdannut alkaa riitelemään vaan odottelin poliisia paikalle kertomaan pojalle että se on hänen vakuutuksista maksettava mun 50.000€ auton vauriot.
esimerkki 3. olin kääntymässä oikealle riisteyksessä. vilkku oli päällä hyvissä ajoin ja lopputulema oli se että apparin ovesta yritti joku enduro mopo tulla sisään ja kahden hengen voimin.. en tiedä mikä saa yrittämään oikealta ohittaa oikealle kääntyvää autoa :O
Näissä tilanteissa ollaan onneksi selvitty peltiä oikomalla ja pienellä asfaltti ihottumalla.
autokouluun pitäisi ehkä eniten kiinnittää huomiota siihen että mopoilijat oppisivat tulemaan nähdyksi liikenteessä.. iltahämärässä valoitta ajava mopo on kuitenkin hengenvaarallinen kuljettajalleen.
ja varsinkin mopoautoilijoille oma korttiluokka. joka sisältää enemmän opetusta.. jos vanhemmilla on varaa ostaa 10-20.000€ kulkine simo petterille niin kyllä pitää löytyä myöskin se 500€ ajo-opetukseen. ihan kaksipyöräiselle hyväksyn kyllä tiukanlinjan inssi ajon ja teoria kokeen kortin saamiseksi.
Kun täysi-ikäiset joutuvat kuitenkin sen 1200-2000€ maksavan autokoulun käymään ajavat ne sitten 150€ autolla tai 150.000€ autolla
Re: ...
kaikilla ei oo varaa siihen, ja pari kertaa ku sitä ajaa niin voin sanoo kokemuksen kautta, että se on helppoa!
Re: 400 euroa
#26: Roni Martiskainen - 400 euroa Niin totta ! Ja jos se on pakko uudistaa nii uudistai sen vasta vuoden 2012 alkaessa !
ei tuu kesää...
This comment has been removed by the person who wrote it.
..
:) toivon, että nousee
Toivon että nousee, ei teitä Jonneja "Synt. ennen 1995" Kaivata liikenteeseen pärisemään. Toivoisin, että hinta nostettaisiin n. 1200 € uusinnasta 500 € kyseessähän on Ajoneuvo :o. Noh onneksi pääsin itse 65 € uuuh aah :).
Btw. Mopoilla on ihan sairaan kiva ajaa, Tuuli hiuksissa hyväilee ihanasti.
EDIT: ja tulisi voimaan vain 2 vuodeksi kerrallaan.
Järkeäkö?
Re: Tuo on todellakin totta, ku riitä raha sen jälkee mihinkää....
Re: Just nii!
EI VOI TULLA :( EIHÄN KELLÄÄN OLE VARAAN EDES MOPOONKAAN
tampere 43v mies
#57: Sitäpä minäki - mopo kortti
mitä vi..a..... mihinkä tää maa on menossa eu takia .... ei se mopo kortin hinta sitä turvallisuutta sinne liikenteeseen tuo...se on vaan valtion teko syy saada veromarkkoja lisää..
| This discussion has been closed. |
Re: moi
#3: Marko Kalevo -
http://www.adressit.com/jyrkka_ei_mopokortti_uudistamista_vastaan
KIRJOTTAKAA NIMENNE MYÖS TONNE !!!!!!