Perussuomalaiset ei ole "The Finns"
Ota yhteyttä adressin tekijään
Are the Finns the Mongolians of Finland?
Re: Are the Finns the Mongolians of Finland?
#377: - Are the Finns the Mongolians of Finland?
... and the point was? Or is this just a failed attempt to troll?
Re: Re: Re: Re: Re:
#373: Englantia ja ruotsia taitava - Re: Re: Re: Re:
Berlusconin puolue taitaa olla sukua perussuomalaisille myös englannin taidon osalta. Britanniassa ja Yhdysvalloissa puolueet eivät käytä (isolla alkukirjaimella kirjoitettua) artikkelia nimen osana.
Suomen kielessä puolestaan suositus ja käytäntö on, että puolueen virallinen, yhdistysrekisteriin kirjattu nimi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, mutta käyttönimi kirjoitetaan pienellä, puhutaan sitten kokoomuksesta, keskustasta tai perussuomalaisista, joten Perussuomalaiset ei viittaa puolueeseen eikä sen kannattajiin. Sitä vastoin, jos meillä olisi perhe, johon kuuluisivat vaikka Kari Perussuomalainen, Lippe Perussuomalainen ja Lilli Perussuomalainen (nimet keksittyjä), iso alkukirjain kuuluisi mainitussa sanassa asiaan.
Voi mahoton sentään!!
Re: Voi mahoton sentään!!
Minun etuni on olla EU:n jäsen, käyttää euroa ja matkustaa vapaasti Schengen-alueen sisäpuolella. Minun etuni on, että EU-valtiot neuvottelevat ja päättävät yhdessä miten hoitaa kaikkia koskettavia taloudellisia ja ulkopoliittisia kysymyksiä sekä miten vähentää jäsenvaltioiden välisiä eroja paremman yhteistoiminnan edistämiseksi. Minun etuni on, että Euroopassa edistetään rauhaa ja hyvinvointia.
Kertokaa nyt joku millä tavalla Perussuomalaiset ajavat minun etuani suomalaisena? Ihan oikeasti.
Rasismi
Käykääpäs hyysärit lukemassa faktoja rasismista ja maahanmuuton harkinnanvaraisista kuluista.
Rasismi ja neljä polkupyörää
Kirjoittanut Pauli Vahtera
Afrikkalaisessa elämänmuodossa on paljon sellaista, jota suomalainen ympäristöaatteen valaisema kannattaisi omassa elämässään. Matkat tehdään kävellen. Turhaa kulutusta ei ole, aito afrikkalainen ei edes tiedä mitä kuluttaminen on. Ei ole telkkaria, ei kännyköitä, ei autoja, ei lastenvaunuja, lapsilla ei ole polkupyöriä. Afrikkalaiset lapset eivät ole ylipainoisia. Afrikkalaiset eivät käytä suuria pinta-aloja viljelymaata liharuoan saamiseksi. He pitävät huolta vanhuksistaan itse sukunsa ja naapuriensa avustamina.
Tuntuuko tutulta. 1950-luvun Suomessa pitkätkin matkat tehtiin kävellen. Lapset saivat polkupyörän omilla rahoillaan, jos ahkeroivat koko kesän maataloustöissä. Suomessakaan ei ollut turhaa kulutusta, ei telkkareita, ei edes lankapuhelimia ja perheestä pidettiin huolta. Ylipainoisia ei raitilla näkynyt. 1950- ja 60-lukujen köyhyydessä oltiin onnellisia kun ei tiedetty paremmasta. Samalla tavalla afrikkalaiset ovat onnellisia, jos he eivät ole nähneet valkoista kehitysaputyöntekijää rahamasseineen näyttämässä kuluttamisen mallia.
Eduskuntavaalien jälkeisen ajan media on hehkuttanut suomalaisten rasismia. Politiikot ja media vaativat nollatoleranssia: yhtään pahaa sanaa ei maahanmuuttopolitiikasta saa sanoa, yhtään epäilevää katsetta ei saa maahanmuuttajaan kohdistaa. Jos eliitti pääsisi kansalaisten päiden sisälle, he kieltäisivät myös sopimattomat ajatukset rangaistuksen uhalla.
Jatkoa linkin takana
Joopa joo
Ja taas sataa persujen laariin.
Lehtiotsikot joita emme tule näkemään
Timo Soini ja keinot Euroopan finanssiromahduksen estämiseksi.
Timo Soini tutustuu Homma-foorumin sisältöön ja kertoo siitä mielipiteensä.
Sen sijaan varmasti näemme vielä otsikot
Timo Soini muuttaa persujen puoluetoimiston nimeksi The Parliament.
Timo Soini tilaa persujen miljoonatuella 18 Timo Soini -patsasta ripoteltavaksi Helsingin keskeisimmille paikoille.
Re: Joopa joo
Naulan kantaan. Timppa taisi herätä grillimakkarakoomasta ja tajuta, että ei ole ruokkinut lehdistöä matalaotsaisilla lausunnoillaan koko kesänä, joten päättipä päästää pienen jytkyn. Ja aikamoisen pohjanoteerauksen pieraisikin.
Toinenkin kysymys allekirjoittaneille
Re:
Niinpä - yhdyn sarkastiseen kommenttiisi. Luulen, että paras tapa suhtautua nimittelyyn ja suunsoittoon olisi välttää itse sitä. Provosoinnin tarkoitushan on saada (toisin)ajatteleva provosoitumaan. Älkäämme antako heille onnistumisen kokemusta!
Suomalaiset ajaa suomalaisten etua.
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |
Re: Perussuomalaiset
"Eduskuntavaaleissa Perussuomalaisten politiikalle antoi tukensa 19,1% äänestäjistä."
Antoi, nyt % olisi varmasti paljon suurempi