Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Hoitajana yli 20v
Valmistuessani sairaanhoitajaksi yli 20v sitten oli sairaanhoitajan peruspalkka suunnilleen samaa tasoa, kuin palkansaajan keskiansio Suomessa. Tänä päivänä sairaanhoitajan peruspalkka, itselläni n.2500e/kk on palkansaajan keskiansiosta jäljessä n.1000 euroa/kk, joten 500 euron korotus on täysin perusteltua.
Asun pk-seudulla ja teen monen kollegani tavoin keikkatöitä pärjätäkseni. Olen usein miettinyt, että onko siinä mitään järkeä, että hyvin kouluttautunut sairaanhoitaja joutuu keikkatöillä rahoittamaan elämäänsä, tämä kaikki on poissa omasta vapaa-ajasta, ajasta perheen kanssa ja taatusti tarkoittaa ennen aikaista loppuun palamista.
Työttömäksi
Tämän päivän, 12.4.16 Uudessa Suomessa olevan artikkelin mukaan yhden vanhemman 2400 euron kuukausitulot eivät lisää perheen käytettävissä olevia tuloja verrattuna sosiaaliturvan varassa elämiseen. Kertoo paljon tästä yhteiskunnasta sairaanhoitajan palkka on sitä tasoa, että sosiaalituilla saavuttaa saman tulotason, ei kerro todellakaan sairaanhoitajan arvostuksesta.
Joukolla vaan sairaanhoitajat työttömiksi, ehkä se palkkakin joskus nousee, kun ei ole ketään enää kansalaisia hoitamassa.
Re: Re: Norja kutsuu
#68: työtön - Re: Norja kutsuu
Mee töihin pummi tai kouluttaudu niin ei tarvi kitistä
Re: Re: Re:
Joo eiköhän tämä koske sitten kaikkia samaan palkkaluokkaan sidottuja hoitoalan työntekijöitä kuten aiemminkin. Kätilöt ja th:t, röntgenhoitajat, ensihoitajat ja muut korkeakouluasteisen tutkinnon suorittaneet hoitotyön ammattilaiset!
Raskasta työtä
Vaimoni ja monet kavereistani ovat sairaanhoitajia. Mielestäni näin tärkeän työn ammattilaisten kuuluu saada asianmukaista korvausta työstään.
Itse tienaan enemmän kuin vaimoni ja kuunnellessani hänen juttujaan, tulee aina mieleen, että miten minä voin tienata enemmän kuin vaimoni, vaikka hänen työnsä on huomattavasti tärkeämpää ja varsinkin henkisesti raskaampaa kuin minun työni. Itse en ikinä pystyisi samaan työhön.
Re: Re:
Peruspalkan kuuluu sairaanhoitajalla olla 3000€ brutto. Kaikki vuorotyön lisät ovat tarkoitettu kompensoimaan hankalia työaikoja ja ovat todellakin ansaittuja!!!
Re: suhteellisuuden tajua, kiitos
#540: - suhteellisuuden tajua, kiitos
Hoitohenkilöstön palkka on mataluudessaan röyhkeyden huippu. Noi euron korotukset ovat olleet silkkaa pelleilyä!
| This discussion has been closed. |
Ei varmasti kukaan hoitaja ole niin ajattelematon , että vertaisi palkkaansa lääkärin palkkaan. Ja kuka "DI" tekee varaosia lentokoneisiin kolmessa vuorossa ja vaikka teksikin, niin varmasti ne varaosat vielä joku muu tarkistaa, toisin kuin hoitajan tekemät lääkitsemiset ja päätökset yövuoron pikkutunneilla. Kyllä siinä pitää pystyä olemaan auttavainen, empaattinen ja skarppij tekemään itsenäisiä päätöksiä aina kun olet töissä.