Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re: Herätkää
Muissa maissa sairaanhoitajan palkka nousee säännöllisin väliajoin, PYYTÄMÄTTÄ. Herää itse.
Re: Re:
Perustelisitko itse monessako AMK koulutetussa ammatissa bruttopalkka jää kymmenen vuoden kokemuslisineenkin alle 2300 € kuussa? Mistä päättelit etteivät sairaanhoitajat arvosta muita ammatteja? Sairaanhoitajaksi ei valmistu, jos ei osaa arvostaa muita, ja muiden ammatteja. Itseasiassa koulutuksen aikana tutustutaan myös muihin aloihin ja niihin liittyviin ammattisairauksiin. Harvasta muusta ammattiryhmästä löytyy yhtä suurta empatiaa esim. pelastustöissä, merenkulkualalla, tehdastyössä tai ammattiautoilijoina toimivia kohtaan! Monesti kommenteista huokuu myös perisuomalainen kateellisuus. Totuus on että sairaanhoitajille riittää töitä aina. Hoidettavat eivät lopu, eivätkä työt tekemällä.
Re:
Eikö kätilöt, ensihoitajat ja terveydenhoitajat ole myös sairaanhoitajia: )
Aliarvostettu
Työskentelen teho- osastolla vaativassa ympäristössä ja vastuullisessa tehtävässä. Olen lähellä, kun tapahtuu...henkien pelastaminen on konkretiaa. Vasta- valmistuneet lääkärit, jotka tulevat perehdytyksiin tehoille, kysyvät hoitajilta usein, miten teillä on nämä tavattu tehdä. Ja hoitajat neuvoo. Mutta miten se palkka? 2400e/kk. Tarkoittaa, että ilman lisiä joinakin kuukausina käteen verojen jälkeen jää n. 1600e, josta vuokran ja laskujen jälkeen kädessä on muutama satanen elämiseen. Tässäkö kiitos kovasta, ympärivuorokautisesta työstä? Sairaanhoitaja, joka on lohduttamassa, pelastamassa, hoitamassa, ottamassa vastaan sekavien potilaiden lyönnit, puremiset, vääntämiset... ja meillähän ei ole lain suojaa väkivaltaa vastaan... kesän jälkeen lähden töihin ulkomaille tai vaihdan alaa.
Re: Re:
Ihan höpö höpöä! Sairaanhoitajat mm. pitävät omaa sairaanhoitajan vastaanottoa, ja joutuvat muutoinkin tekemään hyvin paljon päätöksiä yksin ilman lääkäriä. Luuletko että lääkäri näistä vastuun ottaa? Ei monissa paikoissa ole edes lääkäriä kuin virka-aikaan...
| This discussion has been closed. |