Vastustan tiettyjen koirarotujen kieltolakia
Ota yhteyttä adressin tekijään
Onko nyt ihan pakko kieltää joku rotu?
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: Yhden ja saman ip-nron (anonyymiyritteellä) takaa käyty itsensä kanssa trolli-jutustelut poistetaan heti.
onko vedetty takasin?
onko tämä ok?
Mikäli taistelu- tai laumanvartijakoira aiheuttaa vaaratilanteen tai vahinkoa ihmisille ja toisille koirille, poliisiviranomaisella on oikeus ottaa tällainen koira haltuun ja myös harkintansa mukaan lopettaa koira.
Paha koira ei riipu rodusta
Koiran rodulla ei ole mitään tekemistä sen käyttäytymisellä. Aivan kuin ihminenkin se on täysin riippuvainen siitä kuinka se on kasvatettu.
"Järjestyslain mukaan koiran pitäminen vapaana julkisella paikalla on Suomessa kiellettyä. Tästä huolimatta eivät useimpien ihmisten kimppuun hyökänneiden koirien omistajat ole välittäneet velvollisuudestaan pitää ne kytkettyinä tai koirat ovat olleet niin kookkaita, etteivät omistajat ole pystyneet niitä hallitsemaan."
No jos omistaja on huolimaton eikä katso eläimensä perään silloin kunnollinen huomautus sakolla, korvauksella ja ehkä toistuttua vähän ehdotonta lisiksi. Ei tuollaisissa tapauksissa se ole mitään muuta kun omistajan huolenpitämyyttä tai kyvyttömyyttä. Miksi kieltää sellaiset koira rodut mitkä oikein käsiteltynä ovat aivan kuin mitkään muutkin koirat. Mikä tahansa koira voi purra jos sitä ärsyttää tai on huonosti koulutettu se ei koosta riipu.
En vastusta vaatimusta jonka mukaan suuremmilla koirilla pitää olla kuonokoppa, eikö se ollut Suomessa lain vaatima jo 50 - 60 luvulla.
Voit syyttää ihmisiä, ei koiria
Re: Paha koira ei riipu rodusta
#287: Harri Merivirta - Paha koira ei riipu rodusta
eipä niin,itse 14 vuotta "tappaja"dobbereiden kanssa.ja pienelle pojalle parempia kasvattajia kuin itse kerkiän olemaan.100% luotto koiran ja omistajan välillä on kaikkein tärkein.silloin se toimii
Lakialoite ei toteudu
Lakialoite järjestyslain 14 pykälän muuttamisesta ei toteudu
Lakialoitteeni järjestyslain 14 §:n muuttamisesta ei tule etenemään eduskunnassa. Se on merkitty saapuneeksi hallintovaliokuntaan 7.12.2010. Nyt saamani palautteen pohjalta olen käynyt keskustelun valiokunnan puheenjohtajan kanssa. Keskustelun lopputuloksena totesimme yhdessä, että asiaa ei tulla millään tavalla käsittelemään hallintovaliokunnassa. Tämän aloitteen lisäksi eduskunnan valiokunnissa on satoja kansanedustajien lakialoitteita ja myös hallituksen esityksiä, joita ei enää oteta käsittelyyn tämän eduskunnan aikana ja näin ne raukeava.
Aloite syntyi minulle tulleen runsaan kansalaispalautteen pohjalta. Kuulin useitakin koiraihmisiä sekä muita asiantuntijoita ja heidän antamien asiantuntija-arvioiden pohjalta lakialoite syntyi. Palautteessa oltiin huolissaan siitä, miten voidaan ennalta ehkäistä erityisesti lakialoitteen perusteluissa mainittujen vahinkojen sattuminen. Tein virheen siinä, kun en vielä laajemmalti kuullut koiran omistajia, rotuyhdistysten asiantuntijoita ja muita asianosaisia! Opetus tästä minulle on se, että ”ei saa luottaa vieraan apuun”, vaan on entistä tarkemmin ja monipuolisemmin itse selvitettävä taustat.
Olen nyt saanut runsaasti palautetta ja keskustellut monien koiranomistajien kanssa tekemästäni lakialoitteesta Selvästikin lakialoitteeni ei ollut oikea tapaa korjata esille nousseita ongelmia. Useat palautteen antajat ovat pohtineet, miten voidaan muun muassa varmistaa kasvattajien vastuullisuus. On myös tullut palautetta, miten voitaisiin auttaa sitä, että koiranostajat tekisivät itselleen mahdollisimman sopivan rotuvalinnan ja että myös vaativampien rotujen kasvattaminen onnistuisi.
Tulen huolella käymään läpi saamani palautteen, sekä koirayhdistysten, koiranomistajien että myös heidän kanssaan jotka ovat vaatineet joidenkin rotujen kieltämistä. Olen harkinnut kutsuvani lähiaikoina koolle eri tahot käymään keskustelua, mitä asiassa voitaisiin tehdä.
http://www.perttihemmila.net/index.php?id=177
Re: Lakialoite ei toteudu, niin varmaan
Vika koirassa?
P.S. Itselläni on samojedi vahtina, vaikka kuinka osaa olla lutunen niin kuri se silläkin on, nappisilmillä ei osteta rakkautta, vaan ansaituilla teoilla ja käytöksellä.
Reason for the removal: Yhden ja saman ip-nron (anonyymiyritteellä) takaa käyty itsensä kanssa trolli-jutustelut poistetaan heti.
Re: Vika koirassa?
#294: Cheriss - Vika koirassa?
Ei tosiaankaan ole vikaa koirassa tai koirissa. Tämä lakialoite on nyt taas näitä turhanpäiväsiä. Onhan tyhmempiäkin mennyt läpi kurkun käyryys ja muu.
Näin se on
Huh huh, kansanedustajuus ei todellakaan takaa riittävää kompetenssia tehdä tuollaisia aloitteita, AMATÖÖRITOUHUA. Tuollaisia kansanedustajia ei pidä äänestää minkään syyn vuoksi, luotettavuus kärsii pahan kolauksen muihinkin asioihin koska näin osoittaa, että etenee asioissa liian pitkälle ilman TIETOA. Puhdasta soopaa.
Re: Näin se on
Vaalihuumassa on taas pitänyt keksimällä keksiä joka ikimuistoinen ehdotus ja tässä ollaan. Miettikää hyvät ihmiset tarkkaan mitä urpoja sinne eduskuntaan äänestätte.
| This discussion has been closed. |