Karkkilan löytöeläinten talteenottopaikka vaihtoon

Adressin tekijä

/ #4 Turre -koira katosi talteenottopaikasta

16.03.2013 08:48

Vielä takavuosina ei Karkkilan löytöeläimistä "huolehtiva" Kytökarun kennel ottanut palkkiota löytöeläimistä, joten omistaja ei pitänyt mitään kirjanpitoakaan. Puhuttiin, että Karkkilan kaupunki olisi kustantanut kennelille etukäteiskorvaukseksi jotain eläintiloja.

Eläimet kävi ampumassa paikallinen metsästäjä, joka asui (asuu luultavasti edelleen, jos on vielä hengissä)  lähellä Vihdin rajaa.

Jo ennen 2000-lukua tein Hymyyn jutun Turre-koirasta, joka katosi Kytökarun kennelistä pian sen jälkeen, kun se oli viety sinne löytökoirana.  Koira ehti olla tarhalla tuskin kahta päivää, vaikka löytöeläimiä tulee lain mukaan säilyttää 15 päivää.

Aluksi tarhan omistaja väitti, ettei Turre ollut koskaan tarhalla ollutkaan.   Turre oli kuitenkin viety tarhalle kahden ihmisen toimesta, joten naisen sana oli yksin kahta vastaan.  Hän myönsi lopulta, että "hieman saman näköinen" koira tarhalla oli ollut. Väitti sen olleen kahden mökkiläisen koira ja nämä olivat jo hakeneet sen.

Tarhanomistajasta tehtiin rikosilmoitus, mutta syyttäjä jätti syyttämättä.  Sillä ei ollut syyttäjään mitään vaikutusta, ettei "kahta mökkiläistä" löydetty. Eikä kyseisiä mökkiläisiä ole vielä tähän päivään mennessäkään löydetty. Sen paremmin kuin Turreakaan.

Turren isäntä suri koiransa menettämistä koko loppuelämänsä ajan.