Herttoniemen uimahalli rakennettava vihdoinkin

Pirjo Vainio

/ #15 Liikuntalautakunta ei puoltanut mutta kaupungin hallitus voi tehdä toisenlaisen päätöksen

16.03.2013 11:21

Liikuntalautakunta ei tue Herttoniemen uimahallin rakentamista. Päätöksessään he perustelevat sitä sillä, että uimahallin rakentaminen tulisi maksamaan tietyistä olemassa olevista eduista huolimatta niin paljon, ettei liikuntavirastolla ole siihen nykyisessä tilanteessa varaa. Lisäksi uudet alueet menevät etusijalle,kuten meidän mielestä on tapahtunut aina, eli Jätkäsaareen suunniteltu halli olisi menossa Herttoniemen edelle.

Opetus- ja kulttuuriministeriöstä on ilmoitettu, että sieltä tuetaan tällaisia hankkeita 800 000 - 1 000 000 eurolla per hanke.

Ylipormestarin illassa Herttoniemessä tammikuussa on asia ollut myös esillä ja siellä oli pohdittu yksityisen urheilukeskuksen perustamisen mahdollisuutta. Sellainen mahtuisi Siilitien teollisuusalueen kupeeseen ja sen yhteydessä voisi olla myös jonkinlainen uimahalli. Tämäkään projekti kuitenkaan tuskin toteutuu tällä vuosikymmenellä ja se on aivan eri asia kuin kaupungin ylläpitämä halli. Pohdimme sitä, että joutuisiko kaupunki kuitenkin tukemaan sitäkin?

Lautakunnan lausunnon pääsee lukemaan täältä, sillä se hyväksyttiin lopulta esityksen mukaan:

Nyt tarvitaan kansanliikettä uimahallin puolesta. Kaupungin hallitus voi tehdä toisenlaisen päätöksen. Joten Pro liike hallin puolesta jatkuu.