Sudet pois taajamista

/ #451 Re: Sensuuri jatkuu

19.03.2013 07:15

#450: Antti Karlin, Uusikaupunki - Sensuuri jatkuu

Antti Karlin, on mukava huomata,  että olet lukenut yhdistyksemme tiedotteita noin huolellisesti.

Tiedotteessa mainitaan "ruokintapaikasta keskusteltiin alueen yksityisen maanomistajan kanssa". Tässä viitataan Yläneen paikallisiin asukkaisiisn - ei Taajamasusi-yhdistyksen edustajiin.

Toinen asia, josta mainitsit, olit adressin ajoitus ja mihin tarkoitukseen sitä kerätään.

"Adressi luovutetaan maa- ja metsätalousministeri Jari Koskiselle Suomen susikannan hoitosuunnitelman päivitystä varten. Keskustelut hoitosuunnitelman päivittämisestä aloitetaan syksyllä 2012." Tässä kerrotaan, että keskustelu aloitettiin syksyllä 2012 mm. alueellisten sidosryhmien tapaamisella, joka sinänsä oli varsin suppea ja suljettu tilaisuus. Toivottavasti Riistakeskus järjestää avoimia tilaisuuksia vuoden 2013 aikana, jossa ihan oikeasti kaikilla halukkailla on mahdollisuus ilmaista mielipiteensä. Keskustelut siis jatkuvat ja nyttemmin on ilmoitettu, että hoitosuunnitelmaa aletaan työstää syksyllä 2013. Adressi luovutetaan Koskiselle jossain sopivassa tilaisuudessa, yhdistyksen parhaaksi katsomalla hetkellä, siten, että se saa riittävästi huomiota ja painoarvoa.

Kolmas asia, jonka tuot esille, on adressin kommenttipalstan "sensuuri". Poistamme yksinkertaisesti joko asiattomat ja/tai nimettömät kirjoitukset. Netissä on paljon vihapuhetta ja pyrimme minimoimaan sitä tällä palstalla. Itse asiassa tämä ei ole varsinainen keskustelupalsta, vaan tarkoitettu adressin allekirjoittaneille henkilöille yhtä tai kahta kommenttia varten. Adressia ei kenenkään ole pakko kirjoittaa ja olisi kohteliasta tyytyä kirjoittamaan joku itselle sopivampi adressi sen sijaan, että häiriköi oman näkemyksensä vastaisia adresseja.

Viime aikojen kuumentunut susikeskustelu on kuitenkin moninkertaistanut nettisivujemme kävijämäärän sekä tuonut adressille lisää allekirjoittajia. Kiitos keskustelun herättämisestä siinä mielessä myös Antti Karlinille!