SYNNÄRISTÄ EI LUOVUTA

/ #14 Re: Ouluun menisin uudestaan

05.03.2011 21:00

#5: äippä - Ouluun menisin uudestaan

Oulussa olen kahdesti synnyttänyt. Eka kerta oli ihan kamala kokemus henkilökunnan epäystävällisyyden vuoksi. Kotiin lähettänyt nuorempi nainen oli tosin mukava ja tuntui olevan oikealla alalla. Muilla naama väärinpäin ja mihinkään ei saanut kunnon vastausta. Tuli semmoinen olo, että siellä on vain tiellä. Toisella kerralla menin eri mentaliteetilla: mahdollisimman pikainen reissu enkä kysy keneltäkään mitään. Tiesi jo mitä odottaa. Niin ja eka kerralla kätilö kysyi 8 h tuskan jälkeen: "mikä tässä nyt on niin kamalaa". Haloo? Alappa miettimään sopivaa kommenttia tossa vaiheessa. Kemissä en ole käynyt kun vieraana, mutta kun saavuin synnärille olin varma, että olen väärässä paikassa koska siellä ei ollut "häslinkiä" liiaksi. Oulussa on ruuhkaa ollut ainakin molemmilla kerroilla kun itse olen ollut siellä ja vaikken itse sinne enää päädy niin toivon, että Oulussa synnyttävät eivät tule nykyistäkin enemmän kärsimään henkilökunnan kiireestä, stressistä ja Kemin synnäri säilyy. Vastasynnyttänyt ei kaipaa latistamista ja ylimalkaista otetta. Ai niin sanottakoon vielä se, että toka kerralla Oulussa mulla sattui parempi tuuri ja kätilö oli aivan ihana, Tiina Ylitalo jos oikein muistan :)