Avoin ja julkinen selvitys Nokian juomavesikatastrofista.

Matti Ruhanen
Nokia

/ #4 Valittaminen

13.12.2007 17:26

Jos toimessa ollut 50v, olisi mielestäni syytä jo vaihtaa sitä duunii ettei leipiinny. Yksityisellä sektorilla suositaan 3vuoden kiertoa jotta mielenkiinto työtä kohtaan säilyisi. Kuten A-lehti kertoi Juha Menonen haastateltavana hän ei vesilaitoksen johtajana edes osannut vastata kysymykseen 'Miksi huolto työtä tehtiin?' vastaus olis 'En osaa sanoa'. Moni muukin hänen vastauksensa oli 12.12. ilmestyneessä Aamulehdessä todellista tietämättömyyttä. Ihan hävettää tunnustaa asuvansa nykyisin Nokialla. Punaisuus alkaa näkyä ja 50-60 vuotta vanhat vesiputket muutenkin olleet tiensä päässä jo 15-20 vuotta joille ei ole suostuttu tekemään mitään. Entenkin vanhin asuinalue, jota tämä saastuminenkin kosketti pahiten (Koskenmäki/Ristiveräjä) Etelä-Nokialla maan alla muhii atomi/virus pommi tästä syystä.

Rahat kun ovat menneet uusien asuinalueiden pykäämiseen kunnallistekniikan kera. Moni kunnan työntekijä tekee hyvää työtä mutta jos johtajat ovat osaamattomia kuinka heidän alaisensa voivat oikeen toimia oikein ja kuka ohjaa/suunnittelee perusparannuksia vanhoihin putkistoihin. Useasti keväisin (maaliskuut pahimpia) putket ovat olleet poikki asuinalueeltammekin.