Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #14280 Re: Takun "armomurhat"

24.05.2013 12:35

#14266: - Takun "armomurhat"

Tässäkin on mielestäni ero.Aktiivinen "armomurha" ja passiivinen "armomurha". Eli hengityskoneesta irrottaminen on kuitenkin eri kuin esim se että annetaan myrkkyruiske.On myös syytä erottaa passiivinen ja aktiivinen eutanasia.Passiivinen eutanasia on Suomessakin laillista ja hyvä niin. Tottakai aikuisella järjissään olevalla henkilöllä on oikeus kieltäytyä hoidoista.Minäkään en pidä hyvänä elämän keinotekoista pitkittämistä ainakan silloin jos paranemisesta ei ole toivoa.kristillisdemokraattien periaateena on ollut varjella elämää hedelmöityksestä LUONNOLLISEEN kuolemaan asti.Mutta voidaan kysyä että onko se luonnollista elämää jos ei pysty elämään ilman koneita?Minun eräs sukulaiseni oli sairasja hänelle annettiin sydänshokkeja jotta sydän voisi pumpata.lopulta ne lopetettiin hänen omasta pyynnöstään ja seoli minusta ihan ok.passiivinen rmomurajoka tapahtuu henkilön omasta pyynnöstä on ilmn muuta hyväksyttävä.Sen sijaan aktiiviseen armomurhaan joka tapahtuu henkilön omasta pyynnöstä en osaa ottaa kantaa kuten en myöskään passiiviseen armomurhaan joka tapahtuu ilman henkilön omaa pyyntöä.Nämä ovat Hyvin vaikeita kysymyksiä.Sen sijaan jokaisele tulii olla selvää että tappavan myrkyn antaminen toiselle ihmiselle ilmn  tämän omaa pyyntöä on täysin tuomittavaa ja oikea nimitys tälläiselle toiminnalle olisi rikos ihmisyyttä vastaan