Lääkkeettömän päihdekuntoutuksen jatkuminen

Vieras

/ #19 Kestävän kehityksen puolesta

25.05.2013 06:03

joo.. on hyvä että adressi herättää ajatuksia..varsinkin jos se herättäisi sitä päättäjissä ja niiden keskuudessa jotka ohjaavat ihmisiä kuntoutukseen.adressin tarkoitus tuskin on vastustaa korvaushoitoa..sellaiselle olisi varmaan adressi erikseen :) vaan juuri herättää keskustelua.Kun puhutaan lääkkeettömästä kuntoutuksesta, niin harvassa ovat ne paikat suomessa jossa se todella toimii.Monessa paikassa lääketiputukset saattavat kestää koko hoitojakson ajan..jolloin asiakkaan kanssa tehdään työtä ihan perusasioiden kanssa ja on vaikea päästä syvemmälle varsinaisiin ongelmiin.Jostain kummasta syystä..asiakkaat tässä kyseisessä yhteisössä kestävät lyhyen 5 päivän tiputuksen ja alkavat toimimaan..sen sijaan että saisivat lääkettä ja voitaisiin odottaa että se alkaa toimimaan..Päihteet ja niiden mukaanaan tuomat ongelmat koskettavat monia suomalaisia.Uskoisin että on paljon isejä ja äitejä jotka olisivat tyytyväisiä saadessaan tietää lapsellansa olevan mahdollisuus oikeasti lääkkettömään ja päihteettömään elämään..ainakin lääkkeellisten hoitomuotojen tulisi olla viimesijaisia ei ensisijaisia..siis ihan oikeasti.