lakimuutos Kelan etuisuuksiin mm. lapsilisät,opintotuet, eläkkeet

Tero Kivinen

/ #1

19.12.2006 16:55

Erittäin vaikeaselkoista tekstiä. Välimerkit, lauserakenteet ja korrelaatiot ovat päin honkia. On helposti huomattavissa, että kirjoittaja on tyhmä, tai vähintäänkin koulunsa käymättä jättänyt, mutta kuitenki yhteiskunnallisesti aktiivinen henkilö. Tämä yhdistelmä ei todellakaan ole toimiva :) Tuloksena on henkilö, joka kuvittelee olevansa ihmisoikeusaktivisti, mutta oikeasti yrittää murtaa viimeisetkin tasa-arvon rippeet valtiostamme. Kirjoittaja vaatii, että hyvätuloisilta, ahkerilta kansalaisilta evätään tuet, joihin käytettävät varat on alunperinkin heiltä 90-prosenttisesti peritty. Itse olen 20 -vuotias opiskelija ja tunnen kyllä opiskelijaelämän negatiiviset puolet. Asian korjaaminen ei tosin ole joidenkin tuntemattomien harteilla, vaan suurin vastuu on opiskelijan omilla vanhemmilla. Suomi on pilannut opiskelijoiden mahdollisuuden lupaamalla verorahoista tukea, jota sillä ei ole varaa maksaa. Minusta voitaisiin myöntää, että mahdollisuutta opiskeluun ei ole, elleivät opiskelijan omat vanhemmat pistä rahaa sivuun lapsensa kouluttamista varten, kuten esimerkiksi Yhdysvalloissa. Harva opiskelija pärjäisi ilman vanhempiensa tukea. Kaikilla vanhemilla olisi varaa tukea lapsiaan, jos he ymmärtäisivät säästää rahaa pidemmän aikaa. UNOHTAKAA NE TUET JA ELÄTTÄKÄÄ JA KOULUTTAKAA OMAT LAPSENNE.