Avoin kirje Kirkkohallitukselle

Manu Ryösö
Vieras

/ #33 Hyvä että näytätte värinne

30.03.2011 13:29

Minusta on tärkeää, että homoseksuaalisen elämäntavan kannattajat näyttävät värinsä omalla nimellään. - Itse olen puolestani näyttänyt värini homoseksuaalista elämäntapaa vastustavana pastorina. En voi mm. hyväksyä homoseksuaalisen elämäntavan kirkollista siunaamista. - On silti aina reilumpaa sanoa mielipiteensä ja tavoitteensa avoimesti (puolin ja toisin).

Tämän adressin allekirjoittajat (myös moni minun tuttuni) on valinnut adressissa esitellyn perinteistä Raamattu-näkemystä vastustavan linjan. Tälle näkemykselle johdonmukaisina haluatte rakentaa Suomen evl-kirkosta paikan, jonka opetuksessa perinteinen Raamattu-näkemys (Jumala-käsitys ja ihmiskuva) ei enää kuulu eikä näy. Myös arkkipiispa Kari Mäkinen on rohkaissut valitsemaanne hanketta. - Voitte onnitella itseänne. Olette arvokkaina pidettyjen herrojen ja rouvien joukossa. - inhimillisesti katsellen voittajan puolella(?).

Itse en voi arvostaa hankkeenne sisältöä, mutta arvostan värinne näyttämistä. Nyt on myös hieman helpompi hahmottaa ketkä ovat Raamatun sanaan sitoutuvan kristillisen työn ystäviä, ja ketkä vastustajia. - Siitä kiitos tälle adressille!