.

Tammisaari

/ #41 unikt med svenska

17.01.2008 23:17

PÅRIKTIGT ! ! ! Bara för att NI är så LATA att ni ORKAR inte lära er svenska, vill ni att Finland skall bli helt finskt?! URSÄKTA. De e ni som e problemet här, och inte VI! jag är helt 2 språkig, mamma finne pappa finlandssvensk. Så jag har tur att jag fått båda språken gratis. jag tar det som en loukkaus om någån sejjer att jag är SVENSK!! Jag är FINNE med, tyska, ryska och estniska rötter - INGET SVENSKT BLOD I MIG !!! Ni kan inte kategorisera oss alla !!! At vi är "svenska talande bättre folk" wtf lixom ?! de e nog mera jokejoke . . de är ni finnar som säger det - inte vi! ni behöv INTE lära er svenska flytande om ni inte vill. Men för att det i varjefall ännu e pakollista att läsa det - varför int bara läsa det som vanligt ämne?! Som ni alla måste läsa historia, engelska och biologi !! Flera av er har någåt emot svenska bara för "att ha någå emot det! SANT?! jooo .. om nån int förstår svenska .. jag kan lika bra skriv aom det till finska ^^ men för tillfälle orkar jag inte .. . . . jag är stolt för att vara finlands svensk . . så unika som vi verkligen är ;) avundsjuka.