Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Diana & reipas 11-vuotias hännänheiluttaja

/ #35 Kun hätä on suurin..

05.08.2013 13:20

Jouluaatto iltana 2011 jack/parsonrussellinterrieri hyökkäsi perhoskoirani kimppuun ollessamme kävelyllä. Terrierin hampaat repivät kolmikiloisen koirani molemmille puolille reiden kohdalle valtavat verta vuotavat haavat. Paniikissa siinä sitten soitettiin Tuhatjalkaiseen Salosta käsin, että lähdetäänkö ajamaan.. Kukaan ei vastannut. Puheluita tuli soitettua kolme ja edes vastaajaviestiä ei ollut kertomassa (esim.) "Emme valitettavasti pääse vastaamaan, jos lemmikilläsi on hengevaara, voit tulla päivystykseen".

Lopulta saimme Perniöstä eläinlääkärin kiinni ja sinne sitten lähdettiin hoitoa hakemaan. Eläinlääkäri pelasti koiramme, vaikka ei saanut sitä edes tippaan, kun ei ollut pienelle tarkoitettua välineistöä. Teki operaatiot suuremmille eläimille tarkoitetuilla välineillä (sanoi sivussa, että näin pieni kyllä kuuluisi Tuhatjalkaan) ja leikkeli kumihanskasta katetrin, kun ei ollut riittävän pientä. Koira tuli kuntoon. Ja aiempia tekstejä lukiessa pitänee mitä ilmeisimmin huokaista helpotuksesta, että päädyimme Perniöön, vaikka lääkäri siellä kysyikin ensimmäiseksi koiran iän kuultuaan (9v.) epäluuloisena, että "mutta te siis haluatte, että yritän pelastaa?" - Ihan niin kuin kyyneleeni, eivät olisi sitä jo kertoneet.