Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

meems

/ #84

08.08.2013 20:21

Olen itse kerran joutunut soittamaan Tuhatjalkaan pienen maatilalta pelastetun kissanpoikasen oksentelun takia. Kissa rupesi yhtäkkiä oksentelemaan useampaan kertaan kymmenen minuutin sisään, ja oksennuksen seassa hirveä määrä matoja. Pienen odottelun jälkeen sain vastaanotosta hoitajan kiinni ja selitin tilanteen ja kysyin, että mitä tehdään. Hoitaja sanoi, että ei tarvetta tulla ainakaan heti kissan kanssa päivystykseen, mutta että Milbemaxia heiltä voi käydä hakemassa (maksoi muistaakseni joku 1€/pilleri), tuote sinänsä hyvä kun oli lihanmakuinen, kissa hotkaisi sen ihan omasta tahdosta kitusiin, ja oksentelukin rauhoittui. Hoitaja kyllä sanoi, että jos tilanne ei muutu vaan oksentelu jatkuu, niin sitten samantien lähteä kissan kanssa sinne, ja soittaa vaikka matkalta että on tulossa. Periaatteessa siis asiallista palvelua silloin, vaikka tiskin takana ollut nainen olikin hirveän tympääntyneen oloinen. En siltikään uskalla kissaani tuonne viedä, vaan luotan Turun Vettoriin, etenkin kun tarvitsimme sydänspesialistia (ja ainoa löytyy Vettorilta), kun oli epäilys että sydämessä olisi jotakin vikaa. Haluan että kissaani kohdellaan ja hoidetaan hyvin, olen kuitenkin aikoinani herännyt joka yö ruokkimaan pikkuista kahden tunnin välein tuttipullolla ja maidonkorvikkeella, jotta saisin pennun pelastettua. Hyvin tuo poika nyt voi, ja toivottavasti voi jatkossakin, onhan hän kuin oma lapsi.