Vastustamme eläkeiän nostamista

HESE

/ #32 RAKENNEUUDISTUS ???

26.08.2013 19:33

Katainen vaatii uutisten 26.8.2013 mukaan Suomeen rakenne uudistusta. On se vaan kumma, että kaikki rakenne uudistukset täytyisi tehdä vain tavallisiin ihmisiin kohdistuen, kuten eläkeiän nosto ja kaikkien muiden saavutettujen etujen leikkaamisella. Heillä itsellään on elämä rikkaina ihmisinä helppoa ja vaivatonta rakenne uudistusten jälkeenkin, koska rahaa heillä riittää kyllä yllin kyllin vaikka ostaa kaikki parhaat palvelut Suomesta tai vaikka ulkomailta. Erikois-sairaankoito, kuten esimerkiksi syövän hoito ja vaativat leikkaukset ovat jo nyt saatavuudeltaan epävarmoja hoitoja taviksille, koska parhaat lääkärit työskentelevät jo nyt yksityisissä sairaaloissa, joihin ei tavallisella palkansaajalla ole varaa. Esimerkkinä on kaikkien tietämät julkisten sairaaloiden tolkuttomat hoitojonot, mutta milloin olette miljonäärin sanoneen, ettei Suomessa saa kunnollista hoitoa ajoissa tai ollenkaan, minä en ole kuullut. Mielestäni Suomessa täytyisi rakenneuudistus kohdistaa nimenomaan sairaaloihin ja keskittää kaikki mahdollinen erikois sairaanhoito suuriin yhteiskunnan omistamiin sairaaloihin ja lopettaa yksityinen sairaanhoito kokonaan, koska nytkin KELA:N korvaamista sairaanhoidoista rahat menevät myös yksityisille sairaaloille vaikka ne kaikki rahat keskitettynä vaikka yliopistojen sairaaloihin hyödyttäisi kaikkein eniten nimenomaan sairaalatekniikan- ja kaiken muun hankinnoissa.
Suomessa on nykyisin useita päällekkäisiä turhia sairaaloita ja terveyspalveluiden tuottajia kuten:
-Useat yksityiset sairaalat ja sairaalaketjut
-Työterveys hoito
-Ylioppilaiden terveydenhoito
-Sotaveteraanien terveydenhoito
-Yritysten omia terveydenhoito palveluita
-Yliopistosairaala kaupunkien terveyskeskukset
ja mitähän kaikkea, mitä en edes tiedä. Tässä tapauksessa rahaa palaa turhaan hukkaan. Ulkomaalaisten omistamien yksityisten sairaaloiden rahat eivät edes jää Suomeen, vaan menevät muualle ja verotuototkin jäävät saamatta.