Parapsykologian tutkimusta Suomeen

07.09.2013 07:57

#56: - Re:

abcdef

Kun selvitetään paranormaalia ilmiötä, ihmisten henkistä taipumusta tai sitä, millaisia kokemuksia hänellä on elämänsä varrelta. Haastattalu on hyvä vaihtoehto kun ilmiötä ei voida tai haluta konkreettisesti tutkia. Koska yleensä on katsottu, että silminnäkijä todistajien määrä puhuu ilmiön aitouden puolesta. On kuitenkin, että on lukuisia ilmiöitä, joissa kokija on sillä hetkellä yksin.

Paranormaalin määritykseen ei ole olemassa toimivaa tekniikkaa, vaan on käytettävä tavallisia videokameroita tai äänityslaitteitta. Myös erilaiset anturit, kuten lämpömittarit aktivoituun tutkimimiseen. Harrastelija tutkijoilla ei ole useinkaan varaa hankkia edes peruslaitteistoa.

On tärkeää, että jonkun ministeriön alaisuudessa olisi parapsykologian tutkimusta tukeava osasto. Sitä kautta olisi luontevaa koordinoida toimintaan verovaroja ja samalla valvoa tutkimusta. Arvovaltainen taho estäisi myös skeptikoiden puolelta tulevat sabotointiyritykset, kuten Skepsis lehdessä julkaistut mustaamaalaavat artikkelit.