2011-Nurkkatien_ala-asteen_puolesta

/ #12 Re: No

05.05.2011 15:01

#11: jostain on tingittävä - No

Joopa joo, nuorisotiloiksi vai? Fakta vaan on, että nuorisoasiainkeskus käytti tiloja aikanaan, mutta lopetti toimintansa. Hyvä, että lapsenne viihtyvät ala-asteella. Meidän monen muun viihtyvät mainiosti Nurkkatiellä.

Puistolan alueella laskee ennusteen mukaan kymmenen vuoden sisällä erityisesti yläasteikäisten määrä. Siksi onkin ihmeellistä, että supistuksia kohdennetaan ala-asteisiin. Viime vuonnahan esitettiin ala-asteen yläkoulusta luopumista, mutta asia ei edennyt lautakunnassa. Jos siis jostakin lähdetään tinkimään, tingitään sieltä, missä oppilasmäärät vähenevät eniten, eli yläasteelta. Ala-asteikäisten notkahdus kääntyy ennusteessa taas pian nousuun.

Jos Nurkkatien koulu loppuisi, kirjasto ilmoitti jo 2009-2010, että sekin lopettaa. Sama koskisi luultavasti muitakin monitoimitalon palveluja. Kyse on siis loppupeleissä meidän kaikkien puistolalaisten palveluista: ei siitä, missä sinun tai minun lapset koulunsa käyvät. Ala-asteenkin viihtyvyyttä parantaa se, ettei koulu ole ylitäysi. Jos Nurkka loppuisi suunnitelman mukaan, olisi ala-asteella ylitäyttöä vähintään 16 prosenttia yli oppilasmaksimin.