2011-Nurkkatien_ala-asteen_puolesta

NURKKATIEN ALA-ASTETTA OLLAAN  T A A S  LAKKAUTTAMASSA !!

Puistolassa sijaitsevan Nurkkatien ala-asteen lakkauttamista on esitetty myös aiemmin - vuosina 2006 ja 2009. Molemmilla kerroilla suunnitelmista luovuttiin kiitos alueen aktiivisten asukkaiden tuen! Keväällä 2011 koulun lakkauttaminen on jälleen kerran otettu esille – varmistetaan yhdessä, että Nurkkatien ala-aste pysyy myös jatkossa!

Heikinlaakson koululaisille Nurkkatien ala-asteen lakkauttaminen merkitsisi koulumatkan pidentymisen lisäksi sen muuttumista vaarallisemmaksi teidenylitysten lisääntyessä. Heille uutta koulua ei millään voisi mieltää lähikouluksi. Nurkkatien ala-aste on alueen tulevillekin koululaisille tuttu ja turvallinen paikka virkeän päiväkoti- ja leikkipuistotoiminnan muodossa.

Monitoimitalo on alueen sydän

Monitoimitalo on merkittävä alueen keskus ja tapahtumapaikka. Riittää kun keskustelee alueen asukkaiden kanssa – koulu ja monitoimitalo yhdessä luovat alueelle yhteisöllisyyttä, jonka tärkeys korostuu nopeatahtisessa elämänmenossa.

Nurkkatien ala-asteen lakkauttaminen vaikuttaa myös monitoimitalon muiden palveluiden käyttöön. Ala-asteen oppilaat ovat aktiivisia kirjaston käyttäjiä, iltapäiväkerholaisia ja musiikkiopiston tunneilla kävijöitä. Miten pitkälle harrastusmahdollisuuksia etsiessä pienten lasten pitää jatkossa kulkea?

SÄILYTETÄÄN NURKKATIEN ALA-ASTE MYÖS TULEVAISUUDESSA !!

Lisäämällä nimesi listaan voit vaikuttaa!

Kimmo Pettinen/Nurkkatien ala-asteen vanhempainneuvosto    Ota yhteyttä adressin tekijään