LASTENSUOJELULAKI UUSIKSI

Vieras

/ #61 Asiaahan tämä on!

18.09.2013 17:39

Mutta itse laki ei ole huono, eikä siitä oikeastaan uuvu yhtäkään adressin perusteissa esitettyä asiaa.Ongelmana on että tuon mainion lasta turvaavan lain rikkomisesta ei seuraa mitään!!!Tämä on iso ja huutava vääryys nimenomaan huostaanotettujen lasten kannalta. Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla kaikki virkaatekevät istuvat samassa "kahviringissä" ja toisen asettaminen vastuuseen jossain vakavassa asiassa saa sen yhdessä juodun sumpin maistumaan aika katkeralta, varsinkin kun niitä yhteisiä rupattelutuokioita on vuositolkulla sekä takana että edessä.Toisin sanoen lakia rikotaan ja tulkitaan surutta miten sattuu, kun seuraukset ovat mitäöttömiä.Vasta kun tulee ruumiita tai tapahtuu jonkun muun kuin lastensuojelulain rikkominen, joutuvat vastuussa olevat kantamaan todellista vastuuta! Ainoa tapa saada tämä laki todella suojaamaan lapsia siten kuin siihen on kirjoitettu,siten kuin se laki on tarkoitettu luettavaksi on tehdä siitä rikoslakiin kuuluva, jolloin tulkinnanvaraisuus vähenee ja lastensuojelulain ohjeistamat virkamiehet miettivät kolme kertaa ennen kuin säästöjen, välinpitämättömyyden, stressin jne jne syystä alkavat mestaroida mututuntumalla!Kun lain rikkominen on rikos, niin silloin ja vasta silloin siitä seuraa rangaistus jolla on ennaltaehkäiseväkin vaikutus!Tämä on surullista, mutta se on silti ainoa fakta tässä asiassa joka voisi muuttaa tilanteen!! Anne Ruuskanen Kuopio