Alkuperäisen suomalaisdubin Pieni Merenneito DVDlle

Pettynyt Ariel-fani

/ #30 PETTYNYT OSA2

26.09.2013 17:18

Lillukka: ostin ja petyin.

Disneyltä vastattiin miulle näin:
Nyt julkaistussa Blu-ray ja DVD-versioissa ovat samat äänet kuin vuonna 2007 julkaistussa DVD:n ensipainoksessa. Alkuperäisen elokuvan nauhakela- ja VHS-tasoiset äänet eivät olleet riittävän laadukkaita digitaaliseen muotoon ja siksi niitä ei ole valitettavasti mahdollista käyttää Blu-ray tai DVD-versioissa. Myös TV-mainoksessamme on käytetty uuden dubbauksen ääniraitaa, ei VHS-version äänitystä, joten tältä osin mainontamme ei ole ollut harhaanjohtavaa.

VÄÄRIN!! Kuulin nimittäin äsken taas sen mainoksen ja siinä Ariel laulaa "Sitten mä myös niin tahtoisin tutkia kaikki rannat tuolla" joka on alkuperäisestä duppauksesta (http://www.youtube.com/watch?v=IrAuWSYb0Go). Uuden duppaukset sanat menevät: "Sitten mä myös niin tahtoisin tutkia rannat nuo maailman" (http://www.youtube.com/watch?v=540F2CdtBjY)

Eli SANATKIN PALJASTAVAT ETTÄ MAINOKSESSA ON VANHA DUPPAUS!! Laitoin tästä heti viestiä Disneylle. MTV3.fi sivuilla olevassa trailerissa käytetään uutta duppausta, mutta sen näin vasta äsken googlatessa. Tv-mainoksessa ovat väärät äänet.

Tässähän kohta pitää nousta ihan barrikadeille. Jos saan vieläkin kieltävän vastauksen niin sitten kyllä pää räjähtää. Yritän koko ajan nauhottaa maikkarin tv-mainoksia jos se Ariel-mainos sattuisi osumaan nauhalle. Toivotaan!!