Alkuperäisen suomalaisdubin Pieni Merenneito DVDlle


Vieras

#26 Re: Typerää typerää typerää

20.09.2013 11:56

#25: Hanna K. - Typerää typerää typerää

 

Hei!

 

pistätkö minulle sähköpostia asian tiimoilta

samboheem1@gmail.com

Pettynyt Ariel-fani

#27 PETTYNYT

23.09.2013 16:44

Eli en ole ainoa joka tosiaan oli kuulevinaan blu-ray mainoksissa alkuperäiset äänet. NONIIN!!! Pistin jo menemään jollekin lehdistön edustajalle palautetta disneylle, ja toivon että moni muukin tekee saman. Itse katsoin Disneyn sivuilta (täältä: http://www.disney.fi/lehdisto/) tuon blu-ray/dvd realises, mutta tuo henkilö on äitiyslomalla, sieltä tuli bumerangina takaisin, että pitäs lähettää tälläselle kuin Sakari Rautiainen (sakari.rautiainen@disney.com / +358 9 8562 9510). Mutta en tiedä onko oikea hlö, koska on lehdistön edustaja. Nyt on noustava yhdessä barrikadeille!!
Lillukka

#28 Onko joku ostanut

23.09.2013 17:38

Eli onko joku jo ostanut tämän blu rayn? Itse en vielä raaskinut kun juuri epäilin että siinä on nämä uudet dubbaukset.. Ja juuri näin tv mainoksen jossa vanhat äänet.. Niin menin ihan hämilleni että what?!? Mitkä äänet siinä nyt sitten on.. Todella harhaanjohtavaa tv mainontaa!!
Erno Nevalainen
Adressin tekijä

#29 Re: PETTYNYT

25.09.2013 19:49

#27: Pettynyt Ariel-fani - PETTYNYT

Kannatan tätä täysin eli kaikki vain viestiä pistämään!

Pettynyt Ariel-fani

#30 PETTYNYT OSA2

26.09.2013 17:18

Lillukka: ostin ja petyin.

Disneyltä vastattiin miulle näin:
Nyt julkaistussa Blu-ray ja DVD-versioissa ovat samat äänet kuin vuonna 2007 julkaistussa DVD:n ensipainoksessa. Alkuperäisen elokuvan nauhakela- ja VHS-tasoiset äänet eivät olleet riittävän laadukkaita digitaaliseen muotoon ja siksi niitä ei ole valitettavasti mahdollista käyttää Blu-ray tai DVD-versioissa. Myös TV-mainoksessamme on käytetty uuden dubbauksen ääniraitaa, ei VHS-version äänitystä, joten tältä osin mainontamme ei ole ollut harhaanjohtavaa.

VÄÄRIN!! Kuulin nimittäin äsken taas sen mainoksen ja siinä Ariel laulaa "Sitten mä myös niin tahtoisin tutkia kaikki rannat tuolla" joka on alkuperäisestä duppauksesta (http://www.youtube.com/watch?v=IrAuWSYb0Go). Uuden duppaukset sanat menevät: "Sitten mä myös niin tahtoisin tutkia rannat nuo maailman" (http://www.youtube.com/watch?v=540F2CdtBjY)

Eli SANATKIN PALJASTAVAT ETTÄ MAINOKSESSA ON VANHA DUPPAUS!! Laitoin tästä heti viestiä Disneylle. MTV3.fi sivuilla olevassa trailerissa käytetään uutta duppausta, mutta sen näin vasta äsken googlatessa. Tv-mainoksessa ovat väärät äänet.

Tässähän kohta pitää nousta ihan barrikadeille. Jos saan vieläkin kieltävän vastauksen niin sitten kyllä pää räjähtää. Yritän koko ajan nauhottaa maikkarin tv-mainoksia jos se Ariel-mainos sattuisi osumaan nauhalle. Toivotaan!!
cata

#31

02.10.2013 07:05

Ei tätä voi kattella uusien ääninäyttelijöiden takia. Mä oon niin pettynyt.!!!!!! Tarvii kaivaa kaapista vanhat vhs laitteet että voi kattella tätä. Sama pätee bambia. Siinäkin "väärät" äänet ja repliikkejä menty muuttaan.
Hanna K.

#32 MAINOKSEN ÄÄNET MUUTETTU

03.10.2013 05:24

näin juuri äsken mainoksen mtv3 kanavalla ja nyt on nina tapion äänet!!!!!!!!!!!!! vaikka eihän tuo meitä paljoa lohduta mutta ei ainakaan ole harhaanjohtava mainos enää....
Hanna K.

#33 .................

03.10.2013 09:15

Kun ne siellä Disneyllä valittavat huonoa äänenlaatua niin miten kummassa pystyivät käyttämään vanhaa dubbia mainoksessa? Kysynpähän vaan... Ovat vaan laiskoja eivätkä jaksa edes yrittää parannella vanhoja ääniä vhs nauhalta.. Oliko tuo nyt sit vhs laatua tuossa mainoksessa oleva -89 ääni? Jos oli niin hyvältä kuullosti silti! Itse lähetin myös viestiä Disneylle mainoksesta ja Iltalehdelle sekä kuluttajavirastoon. Tulikohan yhteydenottoja nyt niin paljon, että muuttivat tuota mainosta? Miten voikin harmittaa tämä asia niin paljon :(((((
Pettynyt Ariel-fani

#34 Ei ole totta!!

03.10.2013 16:45

Ne siis vaihtoivat äänet!!! No ilmankos en ole saanut mitään vastausta Disneyltä muutamaan päivään enää. En itse ole nähnyt mainosta uusilla äänillä, mutta voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ!! Ei suostuta ensin vastaamaan ja sitten vaihdetaan mainosta, eikä mitään anteeksipyyntöä ole tullut tänne suuntaan. Harmi, etten saanut mainosta kunnolla nauhalle, tosin mitenkä voisin käyttää sitä todistusaineistonakaan kun se makaa digiboxilla? Sain osittain nauhalle sen mainoksen missä lauletaan Aalloissa siis ja siinä on vielä selkeästi vanhat äänet mukana.

Hanna K. aivan samanlaiset fiilikset. Harmittaa ihan hirvittävästi, tämä koko juttu. Ainoa lohtu on se, että eräs ystävä lähetti minulle dvdllä nauhoituksen omasta vanhasta vhstään. Nyt miullakin on alkuperäinen Ariel dvdllä :) Ihme, etteivät ne tätä osanneet Disneyllä tehdä. Hienoa, että olet laittanut viestiä kuluttajavirastoonkin! :)

Vieras

#35 Harhaanjohtoa

03.10.2013 17:10

Meinaan olla yhteydessä suomen markkinoijaan jaa ilmoittaa kuluttajan harhaanjohtamisesta. Mainoksessa oli alkuperäiset äänet eikä mistään voinut päätellä, että ostetussa dvdssä ne on uudelleen dupattu.
Pettynyt Ariel-fani

#36 Kuulin uuden mainoksen

03.10.2013 17:53

Joo nyt kuulin sen uuden mainoksen. Lähti samantien viestiä taas Disneylle ja kirjoitinpa aiheesta myös blogiini:

http://fanitus.blogspot.fi/
Ariel-fani vuodesta 89

#37 Re: Re: Osoite?

08.10.2013 17:20

#18: Hanna K. - Re: Osoite?

Mulla löytyy alkuperäisellä dupilla vhs ja yritin käydä kirjastossa sitä kääntämässä mutta Disney on suojannu vhs:n ettei pysty kopioimaan dvd:lle. Miten sä pystyit tekee sen ja missä kirjastossa?

Pettynyt Ariel-fani

#38 Sain dvdn lahjaksi

09.10.2013 18:42

Hei, sain oman kaverilta lahjaksi sen dvdlle siirretyn vhsn. En tiedä miten hän on sen tehnyt. Kenties liittänyt dvd ja vhs soittimen toisiinsa ja telkkarin kautta tallentanut sen. Voin kysyä miten hän sen teki.
Ariel-fani vuodesta 89

#39 Re: Sain dvdn lahjaksi

11.10.2013 13:08

#38: Pettynyt Ariel-fani - Sain dvdn lahjaksi

Olisin tosi kiitollinen jos voit kysyä.

Kovasti haluaisin omani talteen, kun noilla vhs:llä on tapana kulua /:

 

Pettynyt Ariel-fani

#40 Vhsn siirto dvdlle

12.10.2013 15:13

Heips, kysäisin kaveriltani ja hän oli myös käynyt pettymässä kirjastossa. Oli sitten ostanut jotkut oikeat piuhat ja ohjelmistot kotiinsa ja niiden avulla saanut kytkettyä VCR-laitteet koneeseen ja siirrettyä videon dvdlle kopiosuojauksesta huolimatta. Että ilmeisesti on mentävä piuhaostoksille sitten sinunkin. :/

Kysyisin joltain kuka on ollut asiasta yhteydessä kuluttajavirastoon, että mihin osoitteeeseen olet tarkalleen lähettänyt viestiä, voisin itsekin laittaa tuon oman blogipostaukseni sinne. Disneyllä on mykkäkoulu menossa, ei olla vastattu miulle mitään kahteen viimeseen viestiin. Tosi noloa!


Hanna K.

#41 Dvd:n kopioiminen ja kuluttajavirasto

15.10.2013 15:06

Ariel-fani vuodesta 89: en ole tekniikan ihmelapsi mutta Riihimäen kirjastossa onnistuin kopioimaan vhs:ltä dvd:lle. Eikä kirjastotäti edes valittanut vaikka näki mitä olin kopioimassa. Siinä sitten istuskelin koko elokuvan ajan pienessä kopissa. Ei olisi voinut paremmin kirjastoaikaa viettää :)

Pettynyt Ariel-fani: https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/etusivu.aspx (oikealla alhaalla avaa yhteydenottolomake)

KAIKKI VAAN VALITTAMAAN, ETTÄ DISNEY EDES NOTEERAISI TÄTÄ ASIAA! Mykkäkoulua jatkavat minullekin!
Pettynyt Ariel-fani

#42 Kuluttajavirastoon yhteyttä otettu

23.10.2013 18:03

Laitoin asian kuluttajavirastoon. Laitan seuraavaksi vielä viestiä Disneylle. Mykkäkoulu on jatkunut täälläkin. Uskomatonta!

Vieras

#43

18.01.2014 19:34

Ariel ei ole Ariel ilman Johanna Nurmimaata!!!
Faith

#44 VHS kopiointiin?

28.12.2015 16:02

Jos kerran Disney ei tee alkuperäistä versiota uudelleen niin sitten sellaisia pitää tehdä itse! Olisi ihanaa jos edes joku  alkuperäisen VHS-version omistava ilmoittautusi ja voitaisiin polttaa alkuperäisversio DVD:lle ihan kaikille. Ei tuu Disneylle tuottoja, mutta eivätpä ole tuoton eteen mitän tehneetkään... Olisin kovasti kiitollinen omasta kopiostakin...

pettynyt juhlajulkaisun ostanut

#45 #45

25.02.2017 20:55

Onko asian tiimoilta kuulunut mitään uutta?

Flower fairy

#46

02.08.2017 16:24

 Jostain tuli Pieni Merenneito vuosien päästä mieleen. Aikoinaan kirosin niitä muuttuneita ääniä kun vain yksi voi olla se oikea. Youtubesta löysin aalloissa siis originaalin ja sen kohtauksen missä Ariel on pelastanut Ericin (vai kirjotetaanko se Eerik) ja kyllä ihan kyyneleet vierähtivät silmistä kun oli niiiin nostalgista. Jos tämä asia on jollain edennyt johonkin niin mielenkiinnolla odotan. Oma vhs laitettiin joitakin vuosia sitten pois kun ei ollut soitintakaan. Mutta omistin pienenä myös kuuntelukasetin jossa oli ainakin aalloissa siis sekä leffan tarrakirjan. Ja tätä rakkaampaa elokuvaa ei minulla ole ollut tähänkään päivään mennessä.