Pernajan kunnanvaltuusto, noudattakaa enemmistön tahtoa.

Kristian Willner
Adressin tekijä

/ #6 Vaikenemisen aika on ohi

20.02.2008 13:40

Hyvä pointti Rafaelilla, kiire on ollut joten ei ole kaikkia aspekteja ehtinyt miettiä. Sanaa metropolia olen tosin kyllä miettinyt ja tullut siihen tulokseen että se on vähän sama kuin yrittäisi myydä paskaa autoa liimaamalla perään sana DeLuxe. Aina joku menee lankaan. Toivon ettei kukaan tule ideaa mulle elinaikanani syöttämään. Mutta jos olette huomanneet niin kansalaiset ovat aktivoitumassa. Ensin kaadettiin Pyhtään kylpylähelvetti, jossa venäläisten turistien oli tarkoitus polskia ydinvoimalan lauhdevedessä vuoden ympäri... Seuraavana vastarinta nousi Fennovoiman ydinvoimalahanketta vastaan. Sitten tuli Backaksen lentokenttähanke. Olisihan se huolestuttavaa jos ihmiset seuraisivat ilmeettöminä vierestä kun puskutraktorit vetää 5 vuotta aikaisemmin hankitun 300.000 euron kodin matalaksi.

Ja nyt kansalaiset kävivät taistoon säilyttääkseen kuntansa kutakuinkin elinkelpoisena. Keino on muodostaa pienin lain sallima kuntakoko (Suur-Loviisa) jossa lähidemokratia vielä toimii. Eli sitä tällä adressilla haetaan.

t.

K. Willner