RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto 2.vaihe

Järki käteen

/ #134 Kuka kumma tämän maan asioista oikein päättää?

03.10.2013 06:08

Enemmistö lempäälän kunnan poliitikoista on ilmoittanut vastustavansa ruduksen murskaamoa. Myös pirkkala ja tampere ovat ilmoittaneet kielteisen kantanssa hankeen osalta. Yksityiset ihmiset jotka tulevat eniten kärsimään pöly- ja melu haitoista vastustavat 99,9% luonnon tuhoamista. Jos tähän lisätään rekkaralli joka tukkii liikenteen. Miten turvataan lasten kulku kouluun sekä harrastuksiin? Pelkästään sipilän alueelta lähtee joka aamu yli 100 opiskelijaa kouluun joka päivä. Heistä jokainen joutuu ylittämään tien josta rekkaliikenne toimisi. Tähän kun liitetään vielä birgitan polun tuhoaminen voidaan kysyä onko tässä mitään järkeä.

Voittajia on vain muutama maanomistaja sekä rudus joka haaliin miljoona voitot jos hanke toteutuu.

Suomi joka on yksi euroopan harvemmin asuttuja valtioita ei pakota ketään tulemaan kenenkään takapihalle möyrimään. Ainut syy ruduksella on saada kuljetuskustannukset mahdollisimman pieniksi ja sitä kautta etulyönti kilpailijoihin. Rudus tuskin tulee myymään ALE-hinnoilla tuotteittaan ja jakamaan bonuksia asiakkailleen. Voitot menevät ulkomaisille omistajille ja sijoittajille. Meille jää pöly- ja meluhaitat, ympäristö tuhot, liikenteestä aiheutuvat lisäkustannukset sekä rekkarallin tuomat vaaratilanteet.

Jos murskeelle on todellinen tarve sopivaa kalliota löytyy varmasti jostain korvesta missä haitat olisi huomattavasti pienemmät. Työllistävä vaikutus olisi yhtä suuri kuin muuallakin.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…