Eläinkokeet helvettiin

Turku

/ #30

22.02.2008 13:23

Minun mielestä, jokainen joka ei halua eläinkokeita voivat mennä itse ottamaan viellä koevaiheessa olevan lääkkeen joka potentiaalisesti voisi tappaa sinut, tällä tavalla säästyy eläimet, eikö? Kuinka moni on edes käynyt eläinkoe laboratoriossa?

Itse olen käynyt ja eläimistä pidetään siellä parempaa huolta kuin mitä normaalioloissa, noin 3-4 hiirtä per häkki, häkit ovat jokainen samankokoisia ja tarpeeksi tilaa liikkua kaikilla, häkit putsataan oisko ollut kerran päivässä tai joka toinen päivä. Ilman kosteutta ja lämpötilaa pidetään vakiona, jokainen eläin käy eläinlääkärin kokeet läpi että ne on varmasti terveitä ja kaikki lääkkeet, joita niihin testataan, on testattu aluksi maljoissa (kasvatetaan tautia, syötetään lääke ja katsotaan).
Tämän jälkeen eläimeen syötetään tauti ja annetaan siihen lääke ja seurataan minkälaisia ongelmia se mahdollisesti aiheuttaa elävään orgasmiin ja miten vasta-aine järjestelmä toimii. Jotku kuolee, jotku ei ja tätä kautta päästään kehittämään lääkkeitä ihmisille paremmiksi.

Meikkejä muistaakseni suomessa testataan joissain paikoissa niin, että työntekijöille laitetaan käteen pieni määrä ainetta ja he raportoivat tietyn ajan jälkeen että tuliko allergista reaktiota tai muuta vastaavaa.