Suomen jääkiekkojoukkue - ota kantaa rasismiin


Vieras

/ #165 Suomi ihmisille

16.05.2011 18:16

Kiitos adressista! Kiitos myös viimeisesta kommentista - olen maahanmuuttaja ja minun Suomeni myös rohkea ja vapaa eikä ahdasmielinen. Kuten toisessa kotimaassani paljon arvostettu kenraali Ehnrooth sanoi : Suomi on hyvä maa. Sitä kannattaa puolustaa. Leijonat puolustuivat upeasti Suomen ja suomalaisen urheilun kunnia. Minä ja afrikkalaissyntyinen mieheni iloitsimme siitä vilpittömästi kotikatsomossa. Lejonat jos kukaan olisivat loistavia henkilöitä yhdistämään suomenmaalaisia hienon lajin - jääkiekon nimissä.Eikä tässä kukaan ole heitä mistään syyttämässä - aika hassua että minulle, maahanmuuttajalle oli adressin sisu ensilukemalla selvä mutta se ei heti aueta joillekin kantasuomalaisista?
Kuten usean muun maahanmuuttajan, myös meidän toive on olla osaa tätä maata ja saata osaa sen iloista ja suruista. Loisista puhen olleen - enemistö tuntemistani maahanmuuttajista, mukaan lukien oma perheeni tekee ympäripyöreitä työpäiviä ja opiskele.En tiedä mikä liikkuu ihmisen päässä jotka sellaisia ajattelevat tai liikkuko mitään.Ei kukaan sosiaaliturvalla rikastuu vaan tietenkin töitä tekemällä.