Paperiresepti on säilytettävä sähköisen reseptin ohella.

vieras taas

/ #27 Re: Turhaa panikointia

12.10.2013 07:40

#23: apteekkilainen - Turhaa panikointia

Vai kuvittelee apteekkilainen, että potilaalle kerrotaan apteekissa, joka kerran kuinka paljon on lääkkeitä jäljellä. No, oman kokemukseni mukaan noin puolen vuoden sisällä, on ollut yksi kerta kun on kerrottu.

Minkä ihmeen takia paperista ei voi pitää sähköisen rinnalla. Jollain yksityislääkäreillä on vieläpä käytössä ns. vanhan aikainen reseptilomake. Myös keskussairaaloissa, jotkut lääkärit käyttävät tätä pientä vanhaa resepti mallia. Miksi niin ei saisi olla.

Tuo kahden tunninkin tietoliikenteen kaatuminen on liikaa. Luuletko, että kaikilla on aikaa odotella apteekissa tuon ajan.

Tunnen paljon ikäihmisiä, puhuin asiasta heidän kanssaan ja kymmenestä vain yksi oli sitä mieltä, että sähköinen resepti on aivan hyvä. Pitäsisikö vielä kaiken lisäksi käydä apteekissa pyytämässä heitä tulostamaan lista käytetyistä lääkkeistä (esim. ulkomaan matkaa varten). Lisätä jonoja tälläkin.

Entäs kun pyydät terveyskeskusta uusimaan E-reseptin, ja luurin toisessa päässä on laskutaidoton hoitaja. Minulle hoitaja väitti 30 kpl:n lääkkeen riittävän 3:kk:tta, niin että otan yhden päivässä. Ei auttanut muu kun mennä henkilökohtaisesti sinne terveysasemalle, jossa asiaa sitten pahoiteltiin. Ihan sama olisinko samalla vaivalla käynyt uusimassa sen paperiversion kun nyt jouduin E-reseptinkin uusimaan käymällä siellä.

Entäs tämä naurettava tunnin mittainen puhelin uusimisaika arkisin. Tunnin kuulet vaan varattua ja sitten soittoaika on ohi. Kun yrität soittaa sitten neuvonta numeroon, sinulle kerrotaan että uusimisaika on taas huomenna tuon tunnin.

Käyttäköön ne E-reseptiä jotka haluavat, käytän osin itsekin, silti haluan paperi version pysyvän siinä rinnalla.