Meri-Porin koulujen puolesta

/ #61 Re: Re: Re:

12.10.2013 12:30

#53: jokke - Re: Re:

Itse olen myös entinen Meri-Porin lukion oppilas, vielä silloin ei ollut Rieskalan hienoa koulua, mutta Meri-Porin lukio oli ja pääsin sieltä v.1976 ylioppilaaksi. Jo silloin puhuttiin koulun huonosta tasosta ja kaikkea muuta ikävää. Koulu oli jo silloin samanlainen lämminhenkinen ja reilu ja oppimistulokset hienoja ja perinne jatkuu, Jälkeenpäin on joitakin ikäluokkani ystäviä todella kaduttanut, että lähtivät kaupunkiin hienoihin kouluihin esim.silloiseen" tipulaan".Ikuiset traumat jäivät. Uskon, että erot koulujen välillä tässä mielessä on kaventuneet, mutta Meri- Porin oppilaat osoittivat tänään Eetu-aukiolla että Meri-Porin lukion henki on jäjellä ja ehkä vain vahvistunut, niin paljon lukiolaisia oli liikkeellä. Hienot opiskelijat, hieno koulu. Meri-Porin lukion tulee saada jatkaa. Remontin tarpeessa olevista kouluista tulee valita lakkautettava lukio, jos nyt vähentää pitää ja säästää.