Suvi Lindén - Eroa taas

Turku

/ #70 Juuri avoimuus ja vapaa tiedonvälitys

25.02.2008 11:08

on se asia joka saa minkä tahansa hallituksen pysymään varpaillaanSuomalainen media on liikuttavan samansisältöistä politiikan suhteen-se vain tiedottaa hallituksen toimista.Kriittisiä ääniä ei ole kuin median reuna-alueilla joista ne eivät kuulu.Miettikää miten ohjelmoitua tämä elämämme on.Kaikki kanavat suoltavat samaa tavaraa.Vai milloin viimeksi kuuntelit kehitysmaauutisia tai vasemmistolaista ohjelmaa?Milloin viimeksi luit muita kuin valtalehtiä?Tiedän että moni ärsyyntyy kun mainostan vasemmistoliittoa mutta me olemme johdonmukaisesti ja aina sensuuria ja hirmuvaltaa vastaan.Kaupalliset lobbarit eivät vaikuta politiikkaamme-lähes kaikki muut ovat ryvettyneet.Emme ole myöskään ahdasmielisiä ja yhteen vaihtoehtoon sokeasti uskovia vaan yritämme elää nopeasti muuttuvassa maailmassa sen uusiin ongelmakenttiin tarttuen.
Maailma on jakautunut kahtia-köyhiin ja rikkaisiin.Ennen oli rikkaita ja köyhiä maita mutta nykyään on nähtävissä toisenlainen jakolinja.Kun kapitalismin kannattajat ennen etsivät orjansa kolmannesta maailmasta he nyt hankkivat niitä omista maistaan säätämällä lakeja jotka estävät sosiaalisen nousun.Tämä sensuurilaki on hyvä esimerkki tästä.Turpa tukkoon, mitä valitat ja jokainen on osansa valinnut.Jos tutkittaisiin ilmiöitä ja tehtäisiin pitkäjänteistä työtäsosiaalisten ongelmien ja rikollisuuden torjunnassa voitaisiin asioille tehdä jotain-puuttumalla epäkohtia aiheuttaviin tekijöihin.Suomessa on aiemmin tehty tällaista työtä ja saatu monta asiaa paremmaksi.
En kaipaa menneisyyttä mutta sen opetukset voisi ottaa huomioon ja tehdä politiikkaa joka puuttuu esimerkiksi pedofilian syihin.Kysymyksessä on ikivanha ilmiö mutta niin oli lukutaidottomuuskin.
Kapitalismi ääri-ilmiönä on yhtä paha kuin natsismi tai kommunismi tai vaikkapa ääri-islam.Jos elämme yhden totuuden maailmassa jossa sananvapautta ei ole, elämme Ceausescun, Hitlerin ja ajatollahien maailmassa.
Vasemmistoliiton arvot ovat tasa-arvo, vapaus ja kestävä kehitys.Vastustamme hillitöntä ryöstökapitalismia.Se on aivan eri asia kuin markkinatalous.