Upinniemen päiväkoti

Päiväkotilapsen ärtynyt äiti Kantvikista

/ #1 Vaikea tilanne

24.10.2013 08:12

Ihmetyttää trendi lopettaa päiväkoteja, kuten nyt vuorostaan Upinniemi. Viimeksi taisteltiin Kantvikin päiväkodin kohtalosta ja väistötiloista. Miksei Sepänkannaksen päiväkotia saatu rakennettua nopeasti? Miksi pitää alkaa suunnittelukilpailuihin ja aikaa viepiin pitkästä kamasta rakentamisiin, kun toimivia ja taloudellisia leasing- ja vuokramenettelyjä olisi ollut tarjolla nopeaksi ja terveelliseksi vaihtoehdoksi? Upinniemen kohtaloa kiihdytti kai puolustusvoimien ilmoitus tilojen käyttötarkoituksen lopettamisesta, mutta silti tilanne korvaavan päivähoidon kannalta lähialueella on kerrassaan tyrmistyttävä. Edelleen Upinniemeä lähin paikka on siis Kantvikin pk, joka sekin on paitsi kelvottomaksi todettu ja remonttia odottamassa, myös toivottoman täynnä eli ryhmiä leikkimässä eteistä myöten. Ja kukaan ei tiedota tilanteesta päivähoidon osalta mitään. Mistä kunnan viestintäjohtajalle maksetaan?