Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Ammattipsykologi

/ #1535 Re: Ymäristö Terroristien vallassa meidän elämä !

15.11.2013 20:06

#1483: Elämän jatkuminen vaatii oikeita tekoja - Ymäristö Terroristien vallassa meidän elämä !

Pahoissa ahdistustilanteissa voivat olla ongelmana kasvavat harhat ja pelot, jotka ovat vahingollisia ja vaarallisia omalle elämälle, läheisille ja myös täysin ventovieraille.  Nimimerkin takaa aistittavassa tilanteessa olisi hyvä hakeutua ammattiauttajan hoitoon, siihen on saatavissa apua kotikunnan terveyskeskuksesta. Kannattaa yrittää keskustella aluksi läheisten kanssa omista peloista. Rohkeasti vaan liikeelle!

Ei meillä ympäristöterroristeja näy, ei myöskään oireita ihmisten terveydessä.  Vihapuheilla tietysti on asian levittäjän kannalta alkukantainen tavoite, mutta se liittyy enemmän henkilön omaan ambitioon, haluun vaikuttaa yhteisössä. Tavoitteiden oikeellisuudella sinänsä ei ole väliä; perimmältään se on alkeellista yritystä vallankäytölle, jossa vastustajaa ei kuulla, vaan leimataan pahantekijäksi. Natsien "Endlösung der Judenfrage" - juutalaisohjelma oli pelottava esimerkki, mitä sokea vihapuhe saattoi saada aikaan. Ihmisellä on suuri mieltymys pahaan.

Ei Talvivaarasta ole näkyvissä mitään vakavia terveydelle vaarallisia asioita- ei edes uraanista vaikka se otettaisiin käyttöön. Uraanin päällä olemme kävelleet viimeiset kymmenentuhatta vuotta ja elinikä senkun pitenee.  Tietysti Talvivaaran ympäristöongelmat on saatava kuntoon, mutta kyllä se etenee, eihän muuta mahdollisuutta ole. Myönteisiä - uutisia suljettu kierto metallitehtaalla sun muut.