Varusmiesten hiustenleikkuupakko pois

Anjalankoski

/ #19 tukat pois ja inttiin

09.03.2008 22:45

Ei voi sanoa kuin yhyy, jos on mennyt aikaa ja rahaa pitkän tukan kasvattamiseen ja intin ollessa ovella se pitäisi pätkästä. Itsekin kasvatin pitkiä hiuksia kahdeksannelta luokalta asti ja nyt tammikuussa astuin palvelukseen. Nykyisin hiusten pituus mitataankin höylällä. Soitan kitaraa thrashmetal-bändissä ja se kalju on tarpeeksi uskottava myös lavalle, ainoastaan hiusmyrsky puuttuu.

Ei ne ponnarit ja nutturat pelasta, kun toista viikkoa olet leirillä ilman mitään peseytymismahdollisuuksia. Naisillahan asepalvelus on vapaaehtoista, joten tukan leikkaamistakaan ei voida olettaa.

Kertokaa, miten saatte joukosta yhtenäisen näköisen, jos naamakarvoitus ja pitkät hiukset sallittaisiin palveluksessa? Mitä jos sallittaisiin sitten ne aiemmin mainitut omat vaatteetkin? Ei helvetti.

Olennainen argumentti liittyy myös varusmiesten turvallisuuteen: pitkät hiukset ja parrat on kiellettyjä mm. siksi, että suojanaamaria käyttäessä naamarista ei tule tiivis, jos siellä välissä on ylimääräisiä hiuksia ja karvoja. Sanokaa mitä sanotte, se kyynelkaasu ei ole mitään kaikista mukavinta kamaa hengittää.