Hevonen liikenteessä -(televisio)kampanja

Sonja Punkari

/ #17 Maalla asuva

27.05.2011 01:02

On tämä ihme että jo pienen elämänsä aikana on joutunut näkemään jos minkälaista idioottia auton ratissa. Asun "maalla" eli n. 6km keskustasta ja näinkin pienellä paikkakunnalla se on jo paljon. Ymmärrän kyllä ihmiset jotka tulevat kaupungista, eivätkä osaa maalaisjärjellä ajatella että hevonen on saaliseläin, eivät hidasta vauhtiaan hevosen kohdalla omaa järkeänsä käyttäen. Mutta että kun vielä "maalaistollolle" näyttää pysähdysmerkkiä kädellä, samalla taluttaen isompaa hevosta joka on hiukan säikkynä ja jolla pikku tyttö selässä, NIIN TÄMÄ KYSEINEN HENKILÖ PAINAA KAASUN POHJAAN! Aikuinen mies joka ajoi mustalla farmariautolla sadesäällä, eikö tässä vaiheessa saa jo näyttää näitä tunnettuja käsimerkkejä? Ja jos sanoo että hevonen ei kuulu tielle niin peltojen kauttako pitäisi ruveta rämpimään että pääsisi lähimmälle metsätielle? Tälläkin tiellä minkä kautta ratsastamme/ajamme on 60km/h rajoitus, lasten sekä eläinten takia mutta arvatkaapas vaan kuinka moni tätä vauhtia ajaa? Autokoulussa pitäisi opettaa kuinka hevonen ohitetaan!!