Pro Peipohjan koulu

Vieras

/ #54 Peipohjan koulun vanhempainyhdistyksen puolesta

09.12.2013 10:46

Kokemäelle halutaan yksi suuri koulu! Uskon, että Peipohja ei ole kuin alkusoittoa ja loput koulut suljetaan perässä...Tämä taistelu ei ole yksistään Peipohjan koulun puolesta vaan ihan jokaisen koulun puolesta mitä Kokemäellä on. Me ajamme tätä asiaa jokaisen koulun puolesta. Ei ole olemassa vastakkainasettelua Peipohja vastaan Tulkkila vaan suuri keskuskoulu ei aja yhdenkään alakoulua käyvän lapsen etua. Lapset siirtyvät kodin/hoitopaikkojen suojista kouluun ja toisille lapsille se on suuri muutos. Ajatelkaa ihmiset kuinka suuri muutos se on jos koulun pihalla odottaa yli 200 lasta tai vielä enemmän. Tämä vaikuttaa vielä enemmän lapseen, jolla on jokin pulma mikä pienemmässä koulussa ei ole este olla normiluokassa opetuksessa mutta isommassa koulussa siitä voi tulla todellinen ongelma. Yksilöiden tarpeet hukkuu ja kaikista lapsista tulee samaa massaa. Kiusaaminen lisääntyy ja siihen puuttuminen viivästyy. Tätä taistelua ei käydä pelkästään tämän hetkisen tilanteen vuoksi ja omanikin on siirtynyt jo yläasteelle mahdollisien saneerauksien toteutuessa vaan tämä käydään tulevaisuuden puolesta. Lapset on meidän tulevaisuus, vanhukset on niitä, jotka ovat luoneet meidän kasvualustan ja siloittaneet meidän polkumme. Kummastakin ryhmästä kuuluu pitää huolta. Suuren koulun pystyttäminen ei ainakaan tule olemaan keino millä ehkäistään syrjäytymistä tulevaisuudessa...Me päätämme siitä, mitä muistoja haluamme lapsillemme luoda ja missä ympäristössä.