Ei kilometriverolle

Karim

/ #364 Mitenkäs käytännössä?

18.12.2013 05:05

Julkisuudessa on ollut jo kuvia siitä laitteesta. Se on johdon päässä oleva mokkula joka litetään OBD-pistokkeeseen. Monessa autossa se OBD-pistoke on jonkin pienen luukun takana, joutuuko luukun nyt pitämään rumasti auki että johdon voi pitää siinä kiinni? Joutuuko tota rumaa mokkulaa pitää kojelaudan päällä, rumentaen koko auton sisustan? Mikä velvollisuus autoilijalla on tarjota sähköt valtion rahastusautomaatille? Mitä jos haluan pitää siinä pistokkeessa omia OBD-sovelluksia, valtion rahastusautomaatti varaa koko pistokkeen itselleen? Estääkö rahastuautomaatti koko OBD-väylän käytön ajon aikana? Uutisissa lukee että joku "tieoperaattori" asentaa laitteen ja velottaa siitä 10€ vuosimaksua? Ekaksi myydään laite kansalle joka ei ole niin paha pala purtavaksi ja sitten nostetaan ehdot ja maksut korkealle? Miksi ei vaan nosteta polttoaineveroa tai laiteta bensiinimoottoreille käyttövoimaveroa?

Myyn auton pois jos tällänen systeemi tulee!