Ei kilometriverolle

Vieras

/ #467

18.12.2013 13:42

ei sovi unohtaa auto- & muita asiaan liittyviä harrastajia. järjestelmä kun ei selkeästi ota huomioon museo eikä harraste ajoneuvoja laisinkaan. Entä vähävaraiset autoilijat jotka ajavat alle 20 000 km vuodessa mutta saavat nykyistä enemmän veroa maksaakseen. jos tossa jotain pitää saada muutettua on se asia että veron tulee olla progressiivinen eli jokainen maksaa tulojen mukaan, eikä niin että 500 €/kk saava työtön joudu maksamaan tuhansia vain sen vuoksi että on valtion taholta pakotettu käyttämään omistamaansa ajoneuvoa eri olosuhteiden vuoksi. Mutta summa summarum :D vastustan tällaista vero suuntausta jo ihan periaatteesta. idea on siinä hyvä että ne maksaa kuka ajaakin eikä niin kuin nyt että maksat vaikka et ajaisi metriäkään. Omakantani on asiaan että poistetaan kaikki muut verot ja lisätään tarvittava veron määrä polttoaineen hintaan kuten muualla euroopassa. siinä on reiluus kohdallaan jos ajat maksat siitä myös asiaan kuuluvan veron valtiolle. tämä omalta osaltaan kannustaa käyttämään mm. kaupungeissa julkisia kulkuneuvoja, kun se tulee halvemmaksi niin. Tämän suuntainen politiikka on järkevää ja mahdollisimman vihreää ajattelua rajoittamatta kansalaisten vapautta valita haluamiaan kulku keinoa, vaan raa-alla kädellä ohjataan haluttuun suuntaan.