Ei ydinvoimalaa Simoon

Piki Koivula
Pyhäjoki

/ #31 Mitä mieltä tässä on?

29.04.2008 17:28

Fennovoima ei aio rakentaa tuottamansa energian uusiutuvien osuutta. Ei kuulu ”toimenkuvaan” ja on liian kallista rakentaa.
Fennovoima ei aio rakentaa ratkaisuja hukkaenergian talteen ottoon, eli ei tule kaukolämpöä koteihin! On liian kallista.
Ennuste: Fennovoima rakentaa ja huolehtii ydinvoimasähkön tuotannosta markkinoille (= koko Euroopan alueelle) arviolta 50v, joka jälkeen joku muu saa hoitaakseen jätteet, purkamiset ja loppusijoittamisen yms. (koska se ei ole taloudellista!). Jätteet jäävät joka tapauksessa Suomeen, suurin osa vieläpä voimalaitospaikkakunnalle, vaikka sähkö menisi minne.

Lisäksi: Vakuutusyhtiöt eivät ole suostuneet vakuuttamaan mahdollisia ydinonnettomuuden vahinkoja (pieniä tai suuria). Nyt energiayhtiöt ja valtio keskustelevat siitä, että vastuujärjestelmä saataisiin toimimaan valtion takauksin!
Kaikki korvaukset kuuluisi kerätä ydinvoimalaitoksen omistajilta. Se vain tekisi ydinvoimasta liian kallista!

Kaikki tämä vain jokusen työpaikan tähden! 50v on niin lyhyt aika 100 000 vuoteen verrattuna!