Tasa-arvoa kirkkoon

Wiking Vuori

/ #6 Kenelle tämä nyt on ongelma?

21.05.2008 21:52

Media näyttää täyttäneen tehtävänsä. Kärpäsestä on tehty suurimman luokan härkänen. Olen itse täysin naispappeuden puolella, mielestäni kirkolliskokous perusteli asian 80-luvulla vakuuttavasti.
Uuden kirkolliskokouksen aikaan piispa (en valitettavsti muista kuka) totesi, että naispappeuskiista on ylidramatisoitunut mediassa. Edelleen piispa totesi, hieman kärjistettynä, että tähän mennessä naispappeudesta on syntynyt ongelmia kolmen papin kanssa. Kirkossa on pappeja kolme tuhatta. Tämä on täysin totta. Suurin osa kirkon työntekijöistä ja jäsenistä hyväksyy kirkon virkakäsityksen. Kohun on aiheuttanut erittäin äänekäs, tutkimusten mukaan n. prosentin suuruinen joukkio koko kirkon jäsen- ja pappismäärästä.
Luonnollisesti kirkon opetuksen vastustajia tulee ojentaa. En itse olisi ensimmäisenä heitä pois potkimassa, haluaisin, että ongelmaan saataisiin rauhanomainen ratkaisu. Koska tämä tuskin onnistuu, toivon, että naispappeuden vastustajat ymmärtäisivät lähteä kirkosta ihan oma-aloitteisesti